نسخه چاپی

دلایل 3گانه ناكارآمدی تحریمها علیه ایران

یك تحلیلگر آمریكایی در مطلبی به ارائه سه دلیل پرداخت كه نشان می دهد تحریمهای خصمانه آمریكا و متحدانش به سبب پافشاری ایران بر حقوق هسته ای مشروع خود هیچ تاثیری بر آن نداشته است.

به گزارش نما به نقل از مهر: تحلیلگر سایت "پالسی میک" در مطلبی به تشریح این موضوع پرداخت که چرا تحریمهای غرب تاثیری بر جمهوری اسلامی ایران نداشته است.

در این مطلب آمده است که نظام ایران برای مقابله با تحریمها که با هدف فشار بر مردم ایران طراحی شده است سه راهکار در پیش گرفته است و توانسته از این طریق، تحریمها را بی اثر کند.

اول اینکه ایران با توجه به اینکه از سال 1979 تحت تحریمهای اقتصادی است و در طول این سالها در دور زدن تحریمها استاد شده است. از سویی دیگر هم ایران علاوه بر دور زدن تحریمها توانسته با ایجاد اصلاحات اقتصادی و به کار بستن اقتصاد مقاومتی آثار ضربات تحریم را دفع کند.

ایران در این اصلاحات اقتصادی سعی کرده منابع درآمدی دولت را از وابستگی به درآمدهای نفت کاهش دهد و به خصوص سازی روی آورد.

نویسنده دومین استراتژی اتخاذ شده از سوی ایران را که بیانگر بی اثر بودن تحریمها است، به چالش کشاندن منافع و برنامه های آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه و جهان توسط جمهوری اسلامی ایران می داند بیانگر این است که تحریمها نتوانسته اند بر ایران اثر گذار باشند.

تحلیلگر این سایت سومین دلیل بی اثر بودن تحریمهای آمریکا و غرب علیه ایران را اتخاذ استراتژی افزایش فعالیت های غنی سازی اورانیوم از سوی ایران در سال های گذشته با وجود تحریمهای شدید خوانده است.

۱۳۹۲/۴/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...