نسخه چاپی

رژیم صهیونیستی با استفاده از منافقین قصد دارد مجددا علیه ایران جو سازی كند

كارشناس هسته‌ای گفت: رژیم صهیونیستی در آستانه مذاكرات نمایندگان گروه ۱+۵در بروكسل، مجددا از طریق منافقین ادعای جدید مطرح كرده است تا با جوسازی، فضا را علیه ایران خراب كند.

به گزارش نما به نقل از فارس، گروهگ منافقین اخیرا با انتشار اسنادی مدعی وجود یک سایت هسته‌ای مخفی که شامل چندین تونل زیرزمینی در کوه‌های اطراف دماوند در شرق تهران شده است.

در پی انتشار این ادعا عباس عراقچی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز جمعه 21 تیرماه با رد این گزارش، آن را قصه پردازی نامید.

این ادعا از سوی گروهگ منافقین در حالی مطرح می‌شود که سه شنبه هفته جاری قرار است نمایندگان گروه 1+5 در بروکسل گرد هم آیند و در خصوص ادامه مذاکرات با ایران به بحث و بررسی بنشینند. به نظر می رسد ترس از به نتیجه رسیدن این نشست با محور گفتگو برای توافق با ایران باعث شده است که مخالفان حل مسئله هسته ای ایران دست به کار شده و از هر راهی برای جو سازی علیه ایران وارد شوند.

در این خصوص حسن بهشتی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری فارس با اشاره به این که اصل این ادعا از سوی سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران تکذیب شده است، گفت: بر اساس قوانین آژانس بین المللی انرژی اتمی هر کشوری که قصد دارد سایت و یا هر گونه فعالیت جدید هسته‌ای داشته باشد باید از 6 ماه قبل اطلاع دهد.

وی افزود: به نظر می‌رسد شرایط و فضای مثبت جدید ایجاد شده به واسطه انتخابات ریاست جمهوری برای ایران، رژیم صهیونیستی را بر آن داشته است که مانند گذشته دست به کار شده و از هر راهی برای سنگ اندازی در مسیر گفتگوهای هسته ای و روند پیشرفت آن وارد شود.

بهشتی‌پور با بیان این که رژیم صهیونیستی در سال 2001 نیز با همکاری همین گروهگ منافقین و با جوسازی علیه فعالیت‌های صلح آمیز، موضوع هسته ای ایران را سیاسی کرد.

کارشناس هسته ای گفت: حال در آستانه مذاکرات، نمایندگان گروه 1+5 در بروکسل که سه شنبه هفته جاری برگزار خواهد شد، مجددا رژیم صهیونیستی از طریق منافقین ادعای جدید مطرح کرده است تا با جو سازی، فضا را علیه ایران تشدید کند.

وی در خصوص نقش کلیدی حسن روحانی در پرونده هسته ای ایران که منافقین مدعی آن شده‌اند، تصریح کرد: این موضوع جدیدی نیست که بخواهند آنها کشف کنند، روحانی از سال 2001 تا 2006 به عنوان نماینده رهبری مسئول پیگیری موضوع هسته‌ای در مجامع بین‌المللی بوده است.

۱۳۹۲/۴/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...