نسخه چاپی

اظهارات جنجالی مایلی كهن علیه رویانیان در دفاع از كامبوزیا

پیشكسوت باشگاه پرسپولیس گفت: «كامبوزیا خیلی زودتر از خیلی از آقایان وارد ورزش شده و افرادی كه تحمل حساب و كتاب را ندارند از او انتقاد می‌كنند.»

به گزارش نما محمدمایلی‌کهن سرمربی تیم صبای قم عنوان کرد: «خدا را شکر تمرینات تیم ما به صورت مرتب پیگیری می‌شود و بازیکنان با دل و جان آماده مسابقات لیگ برتر می‌شوند. من از کاری که در این مدت انجام داده‌ایم، راضی هستم.»



* از عملکرد باشگاه صبا در فصل نقل و انتقالات ناراضی نیستم

وی با یادآوری اینکه تیم فوتبال صبای قم با ترکیبی از بازیکنان جوان و باتجربه بسته شده، در پاسخ به این پرسش که "از عملکرد تیم صبا در فصل نقل و انتقالات راضی هستید؟"، گفت: «واقعیت امر این است که باشگاه صبا مانند سایر باشگاه‌ها نمی‌توانست در فصل نقل و انتقالات ورود کند، چرا که این باشگاه بودجه‌ای محدود دارد. با این حال از عملکرد باشگاه در فصل نقل و انتقالات ناراضی نیستم و از شرایط تیم رضایت دارم.»



* هدف ما ایستادن در نیمه بالای جدول و معرفی چند استعداد ناب است

سرمربی صبا در خصوص اهداف این تیم در سیزدهمین دوره لیگ برتر گفت: «هدف ما ارائه بازی‌های خوب و زیبا و معرفی 2،3 استعداد ناب است. در عین حال امیدواریم در نیمه اول جدول رده‌بندی لیگ برتر جایی داشته باشیم.»



تاخیر در آغاز مسابقات لیگ برتر سوژه پرسش دیگر از مایلی‌کهن بود و مشکلاتی که این تاخیر برای برخی باشگاه‌ها به وجود آورده است. سرمربی صبا در این خصوص گفت: «از 25 خردادماه تمرینات خود را آغاز کردیم، آن هم براساس اینکه مسابقات از 21 تیرماه شروع می‌شود. برنامه‌ریزی ما به گونه‌ای بود که تیم تا تاریخ 21 تیرماه به آمادگی لازم برسد اما متاسفانه به ناگاه برنامه مسابقات تغییر کرد.»



وی یادآور شد: «قبل از اینکه برنامه مسابقات لیگ برتر اعلام شود عنوان کردند مسئولان سازمان لیگ در هماهنگی با فدراسیون فوتبال و سرمربی تیم ملی و با در نظر گرفتن 3 احتمال صعود مستقیم تیم ملی به جام جهانی، راهیابی این تیم به مرحله پلی‌آف صعود به جام جهانی و یا حذف آن از دور این مسابقات اقدام به تدوین برنامه کرده‌اند و پیش‌بینی‌شان این بود که مسابقات از 21 تیر آغاز شود.»



* ظاهرا هیچ بررسی برای تعیین زمان آغاز مسابقات لیگ صورت نگرفته است

سرمربی پیشین تیم فوتبال کشورمان خاطرنشان کرد: «در شرایطی که اعلام کرده بودند مسابقات با در نظر گرفتن جمیع جهات از 21 تیر آغاز می‌شود اما پس از راهیابی تیم ملی به جام جهانی گفتند کی‌روش خواسته ملی‌پوشان 2 هفته استراحت کنند. به نظر من این کار درست نیست و بد است.»



وی افزود: «چرا زمانی که اعلام کردند مسابقات لیگ از 21 تیر آغاز می‌شود به ناگاه برنامه آن را تغییر دادند؟ اینکه چه تیم‌هایی از تاخیر در آغاز لیگ سود می‌برند و چه تیم‌هایی ضرر می‌کنند مهم نیست، مهم آن است که ظاهرا هیچ بررسی برای تعیین زمان آغاز مسابقات لیگ صورت نگرفته است. تیم ملی فوتبال کشورمان مسابقات جام جهانی را در پیش دارد و پیش بینی می‌شود در سال منتهی به جام جهانی مسابقات لیگ با تعطیلات زیاد و فشردگی‌هایی مواجه باشد.»



* کجای دنیا مسابقات لیگ یک ماه تعطیل می‌شود؟

مایلی‌کهن در ادامه گفت: «باید ببینیم در کشورهای برتر و صاحب فوتبال چه می‌کنند و ما هم همان کار را انجام دهیم. کجای دنیا یک ماه مسابقات را برای تیم ملی تعطیل می‌کنند که ما بخواهیم چنین کاری را انجام دهیم؟ اگر دنبال این هستیم که به تیم‌های برتر دنیا نزدیک شویم چاره‌ای نداریم جز اینکه از تجارب آنها استفاده کنیم.»



* با تعطیلی مسابقات لیگ، کیفیت بازی‌های تیم ملی تغییری نکرد

سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان تاکید کرد: «دیدیم که وقتی مسابقات لیگ برتر به خاطر تیم ملی یک ماه تعطیل می‌شود کیفیت بازی‌های این تیم تغییر نمی‌کند، با این حال چرا ما برای تعطیل شدن مسابقات اصرار داریم؟ اگر می‌خواهیم به تیم‌های صاحب سبک نزدیک شویم باید برنامه‌های ما نیز مانند آنها باشد.»



مایلی کهن همچنین گفت: «همانطور که در کشورهای اروپایی و صاحب سبک در فوتبال دنیا 3 تا 4 روز قبل از بازی تیم ملی مسابقات تعطیل می‌شود ما نیز باید همین کار را انجام دهیم نه اینکه یک ماه مسابقات را تعطیل کنیم. اگر مسابقات به خاطر تیم ملی چند هفته تعطیل شود برای تیم‌ها مشکل‌ساز شده و مصدومیت بازیکنان را به دنبال دارد.»



* تیم ملی نیاز به تغییرات دارد و باید از جوان‌های شایسته استفاده کنیم

مایلی‌کهن ضمن یادآوری اینکه در 2، 3 سال گذشته در تیم ملی به بهترین‌های فوتبال ایران به آن شکلی که باید توجه نشده است، گفت: «آن اعتمادی که باید به جوان‌های شایسته صورت بگیرد در تیم ملی دیده نشده است. من اعتقاد دارم با وجود زحماتی که بازیکنان برای راهیابی تیم ملی به جام جهانی کشیده‌اند این تیم نیاز به تغییراتی دارد و باید از جوانان شایسته در تیم ملی استفاده کنیم. اگر غیر از این باشد یقین بدانید تیم ملی در جام جهانی نه نتایج خوبی کسب می‌کند و نه بازی‌های زیبایی را به نمایش خواهد گذاشت.»



* نباید جام جهانی را برای خود یک غول در نظر بگیریم

وی در پاسخ به این پرسش که نتایج تیم ملی در جام جهانی را چطور پیش‌بینی می‌کنید، گفت: «اگر جام جهانی را برای خود یک غول در نظر بگیریم طبعا با یک مساوی و یا یک برد در مرحله گروهی باید جشن بگیریم. خوشبختانه والیبال به ما نشان داد که اگر توانایی‌های خود را باور کنیم می‌توانیم به نتایج خوبی دست پیدا کنیم.»



* باید شجاعت بیشتری به خرج دهیم

سرمربی صبای قم خاطرنشان کرد: «در فوتبال به مراتب بیشتر از والیبال استعداد داریم اما از آنها استفاده نمی‌کنیم. به عقیده من فوتبال از نظر توجه و میزان علاقه‌مندان با هیچ رشته ورزشی قابل مقایسه نیست اما متاسفانه ما از این همه استعداد و علاقه‌مند به خوبی استفاده نمی‌کنیم. باید شجاعت بیشتری به خرج داده و از جوانان خود در دیدارهای تدارکاتی استفاده کنیم اگر آنها عمل خوبی داشتند چه ایرادی دارد که آنها را به جام جهانی ببریم. نباید جام جهانی را برای خود یک غول فرض کنیم.»



* اینکه آقایان کامبوزیا را نمی‌شناسند دلیلی نمی‌شود که علیه‌اش موضع بگیرند

مایلی‌کهن در خصوص شرایط حال حاضر پرسپولیس و تغییراتی که قرار است در این باشگاه صورت بگیرد، گفت: «سال‌ها در سازمان تربیت بدنی فعالیت کرده و با اکثر آدم‌ها، فدراسیون‌ها و ادارات تربیت بدنی ارتباط داشته‌ام و آنها را می‌شناسم. متاسفانه چیزی که این روزها می‌بینم و در خصوص آن بسیار بد عمل شده است، این است که همه علیه مهندس کامبوزیا موضع گرفته‌اند. اگر آقایان ایشان را نمی‌شناسند دلیلی نمی‌شود که علیه‌اش موضع گرفته و اظهارنظر کنند.»



* کامبوزیا خیلی زودتر از خیلی از آقایان وارد ورزش شده است

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس تاکید کرد: «باید بگویم مهندس کامبوزیا خیلی زودتر از خیلی از آقایان وارد ورزش شده و خدمات زیادی به ورزش کشور ارائه کرده است. ایشان در زمان ریاست آقای هاشمی‌طباء در سازمان تربیت بدنی که از آن دوران به عنوان دوران طلایی ورزش ایران چه از نظر علمی و چه از نظر ساخت و ساز یاد می‌شود، مدیر کل واحد مهندسی سازمان بوده و با کمترین امکانات و بودجه خدماتی ارزنده ارائه کردند.»



* برخی افراد که منافع‌شان در هم گره خورده است بی‌رحمانه علیه کامبوزیا موضع گرفتند

وی یادآور شد: «در آن زمان سازمان تربیت بدنی پولی نداشت و از محل 5 ریال از هر نخ سیگار به این سازمان بودجه داده می‌شد. در آن دوران، سازمان تربیت بدنی با درایت و همت آقای هاشمی‌طباء و همکارانش و تلاش آقای کامبوزیا و همکارانش در بخش واحد مهندسی بیشترین خدمات را ارائه کرده و ساخت و سازهایی مناسبی صورت گرفت.»



وی ادامه داد: «متاسفانه امروز می‌بینیم برخی افراد که منافع‌شان در هم گره خورده بی‌رحمانه علیه ایشان موضع گرفته و حرف می‌زنند. متاسفانه در مملکت ما این کار رسم شده و هر کسی را که می‌خواهیم بکوبیم علیه او مصاحبه می‌کنیم.»



* همان کسی که رویانیان را انتخاب کرده، کامبوزیا را هم برگزیده است

مایلی‌کهن با طرح این پرسش که در این مدت چند مصاحبه از کامبوزیا دیده‌اید، گفت: «چه کسی آقای کامبوزیا را برای عضویت در هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس انتخاب کرده است؟ مگر همان کسی که آقای رویانیان را انتخاب کرده آقای کامبوزیا را هم انتخاب نکرده، پس چرا این همه به ایشان حمله می‌کنند؟ چرا آقای شفیع برنامه ورزش و مردم را به مانند رپرتاژ آگهی اجرا می‌کند و از همان ابتدا به دنبال کوبیدن آقای کامبوزیاست، آن هم کسی که بیشترین خدمات را به ورزش ارائه کرده است.»



* افرادی که تحمل حساب و کتاب را ندارند بدترین حرف‌ها را در مورد کامبوزیا زدند

وی افزود: «آقای کامبوزیا به کسی توهین نکرده بود و فقط حرفش این بود که به حساب و کتاب باشگاه رسیدگی شود. متاسفانه افرادی که تحمل حساب و کتاب را ندارند بدترین حرف‌ها را در مورد ایشان زدند. آقای کامبوزیا به کسی توهین نکرده و اگر هم در جایی مصاحبه کرده است در نهایت متانت پاسخ آقایان را داده است. اینکه مثلا آقای کامبوزیا می‌گوید فلان کس را نمی‌شناسد آیا توهین است؟! چرا در مملکت ما وقتی می‌خواهند به کسی توهین کند خیلی‌ها دست به دست هم می‌دهد؟!»



* چرا برخی برنامه ورزشی به نوعی رپرتاژآگهی تهیه کردند؟

این پیشکسوت فوتبال ایران تاکید کرد: «تعجب می‌کنم از برنامه‌هایی چون ورزش و مردم و دوربین خبرساز که به نوعی رپرتاژ آگهی تهیه کرده و علیه شخصی که به ورزش کشور خدمت کرده، موضع گرفتند. در کجای دنیا اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل برعلیه شخصی که مانند آنها انتخاب شده حمله‌ور می‌شوند؟! من اگر بخواهم در این مورد بیشتر از اینها صحبت کنم باید بیشتر از اینها بگویم.»



* آقایان نگرانند که فردی کاربلد که حساب و کتاب سرش باشد بیاید و جلوی ریخت و پاش آنها را بگیرد

وی ادامه داد: «ظاهرا منافع آقایان به هم پیچیده شده و نگرانند که فردی کاربلد که حساب و کتاب سرش باشد بیاید و جلوی ریخت و پاش آنها را بگیرد. متاسفانه همه از مدیرعامل تا بازیکنان پرسپولیس به آقای کامبوزیا حمله‌ور شدند در صورتی که شاید خیلی از ‌آنها نتوانند اسم ایشان را درست تلفظ کنند.»



* این نهایت ناجوانمردی است که بخواهند بی‌رحمانه به آقای کامبوزیا حمله کنند

مایلی‌کهن تصریح کرد: «همان شخصی که آقای رویانیان را به عنوان عضو هیئت مدیره و مدیرعامل باشگاه پرسپولیس منصوب کرده، آقای کامبوزیا را نیز انتخاب کرده است. حال اگر قرار است به کسی اعتراض کند باید آن شخص راس باشگاه پرسپولیس و یا همان وزیر ورزش باشد. این نهایت ناجوانمردی است که بخواهند بی‌رحمانه به آقای کامبوزیا حمله کنند.»



وی ادامه داد: «شما رصد کنید و ببینید آقای کامبوزیا چند بار حرف زده و آیا در اظهار‌نظرهای خود به کسی توهین کرده است. او اگر هم حرفی زده با متانت جواب آقایان را داده است. متاسفانه ما بعضا دچار توهم می‌شویم. اگر قرار است احترام گذاشته شود باید برای همه باشد و نباید برخی‌ها خود را تافته جدابافته بدانند.»



* اگر اعتراضی هست باید به راس وزارت ورزش باشد

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس از اظهارنظر پیرامون تغییرات احتمالی در باشگاه پرسپولیس خودداری کرد و گفت: «باشگاه پرسپولیس جزو اموال وزارت ورزش و جزو باشگاه‌هایی است که زیر نظر این وزارتخانه فعالیت می‌کند. باشگاه پرسپولیس یک رئیس مجمع دارد که همان وزیر ورزش است. ایشان با نظر خود تعدادی اعضای هیئت مدیره را انتخاب می‌کند که آن اعضا از بین خود رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل را انتخاب می‌کنند که انتخاب آنها زیر نظر وزیر ورزش است. با این شرایط تمام انتخاب‌ها زیر نظر وزارت ورزش صورت می‌گیرد و اگر اعتراضی است باید به این وزارتخانه باشد.»



* چرا آقایان نمی‌‌گویند خودشان چقدر گرفته‌اند؟!

مایلی‌کهن با بیان این جمله که پرسپولیس از همه بزرگتر است و هیچکس از پرسپولیس بزرگتر نیست، در خصوص شرایط کریم انصاری‌فرد، گفت: «متاسفانه این آقایان خود را نمی‌بینند که با چه مبالغی به پرسپولیس آمدند و بعد در مورد انصاری‌فرد حرف می‌زنند. چرا نمی‌‌گویند خودشان چقدر گرفته‌اند؟ چرا وقتی انصاری‌فرد خواهان بخشی از قراردادش شده و می‌خواهد مفادی در قراردادش ذکر شود کارش ایراد دارد اما آقایان امتیاز فسخ قرارداد و... را می‌خواهند؟»



* آقایان گفتند اول پول سال‌های قبل ما را بدهید و بعد پای میز مذاکره می‌نشینیم؟!

وی افزود: «مگر همین آقایان نگفتند اول پول سال‌های قبل ما را بدهید و بعد پای میز مذاکره می‌نشینیم؟! مگر جای دیگر قرارداد نداشتند و قرارداد امضا نکرده بودند، چطور از اینجا سر درآوردند؟! مگر غیر از این نبود که مبلغ قرارداد اینجا قابل قیاس با باشگاه قبلی‌شان نبوده است؟! انصاری‌فرد چه مشکلی دارد؟ او خیلی باهوش است و یکسری خواسته‌ها داشته که به نظر من به حق است. اینکه او خواسته بخشی از مبلغ قراردادش را در ابتدا دریافت کند و حق ترانسفر با او باشد ایرادی دارد؟»



* قراردادهای سفید و شفاف ترکمنچای می‌شود!

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس در ادامه گفت: «آقایان می‌گویند ما با پرسپولیس قرارداد سفید و شفاف می‌بنیدیم اما بعد می‌بینیم که این قرارداد سفید چه ترکمنچایی‌ بوده است! به کار انصاری‌فرد چه ایرادی می‌توان وارد کرد؟ ایراد به قراردادهای دیگر است؛ به قراردادهایی آنهایی که می‌گویند به خاطر مردم و پرسپولیس آمدیم اما اگر 6 ماه بگذرد و پول‌شان را نگیرند شکایت می‌کنند!»



* پرسپولیس قائم به فرد نبوده و نخواهد بود

مربی پیشین تیم فوتبال پرسپولیس با تکرار دوباره این جمله که پرسپولیس از همه بزرگتر است، گفت: «اینکه تعدادی انگشت شمار بیایند چند بنر و پلاکارد بیاورند و علیه این و آن شعار بدهند نباید به حساب طرفداری از آقایان گذاشته شود. طرفدار واقعی پرسپولیس خیلی چیزها را می‌داند. آقایان خیلی جاهای دیگر هم کار کردند و اگر محبوبیت داشتند در آنجا مورد تشویق و حمایت قرار می‌گرفتند. پرسپولیس بزرگ بیش از نیم قرن سابقه فعالیت دارد و عظمت خود را خواهد داشت. بدون شک این تیم قائم به فرد نبوده و نخواهد بود.»

تسنیم

۱۳۹۲/۴/۲۳

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...