نسخه چاپی

مجازات "آرژانتین" از سوی "آمریكا" به واسطه روابط با "ایران"

ادامه اظهارات نخست وزیر رژیم صهیونیستی علیه ایران، آزمایش ها و مانورهای جدید رژیم اسرائیل با هدف مقابله با ایران، درخواست نمایندگان آمریكایی برای مجازات آرژانتین به سبب روابط با ایران، عزم ایران برای توسعه گردشگری خارجی و موانع آن و بازتاب كشف وسایل شنود و فیلمبرداری از دفتر علی مطهری، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

به گزارش نما به نقل از تابناک، اظهارات و ادعاهای جدید نخست وزیر رژیم اسرائیل درباره ایران، موضوعی است که از روز گذشته تاکنون توجه شمار زیادی از مطبوعات بین المللی را به خود جلب کرده است. خبرگزاری کویت بخش هایی از این اظهارات را مورد توجه قرار داده و به نقل از نتانیاهو می نویسد ایران باید غنی سازی اورانیوم را به طور کلی متوقف کرده و تأسیسات هسته ای فردو در قم را تعطیل نماید. وی مدعی شده: «این ها خواسته هایی قانونی هستند و باید از طریق تحریم های شدید، پشتیبانی شوند». وی گفته در صورتی که تحریم ها موفق نباشد، ایرانی ها باید بدانند که طرف مقابل آماده انجام حمله نظامی است؛ زیرا این تنها چیزی است که می تواند سبب عقب نشینی آن ها از اقدامات خود شود.

اما آن گونه که از دیگر مطالب رسانه ها برمی آید، نتانیاهو تنها به عرصه جنجال لفظی محدود نمانده و تلاش دارد از طریق مجموعه ای از اقدامات عملی نیز وانمود کند که در مورد ادعاهای خود مبنی بر جلوگیری از پیشرفت برنامه هسته ای ایران به طریق نظامی جدی است. به نوشته «هاآرتص»، رژیم اسرائیل به تازگی اقدام به آزمایش موشک های بالیستیک و همچنین آزمایش سامانه دفاع موشکی «آروو» در مقابل راکت های دوربرد کرده است. این اقدامات که هفته گذشته انجام گرفته، شامل آزمایش یک نوع موشک بالیستیک جدید بوده و در مورد سامانه مذکور نیز یک مانور تمرینی برگزار شده است. هاآرتص دلیل این اقدامات را بالا گرفتن مجدد بحث ها در این رژیم درباره برنامه هسته ای ایران دانسته و اشاره می کند این اقدامات در شرایطی در حال انجام است که قرار است قدرت های جهانی روز سه شنبه جهت تعیین تاریخ جدیدی برای مذاکره با ایران، با هم دیدار کنند.

جالب آنکه مطابق معمول، درخواست های نتانیاهو برای تشدید مواضع در قبال ایران، با استقبال نمایندگان کنگره آمریکا مواجه شده است. «تایمز اسرائیل» می نویسد نمایندگان آمریکایی خواستار مجازات آرژانتین به سبب گسترش روابط با ایران شده اند. بر این اساس، شماری از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا با ارسال نامه هایی برای جان کری، وزیر خارجه و اریک هولدر، دادستان کل این کشور، از آن ها خواسته اند با توجه به رویکرد دوستانه آرژانتین در مقابل ایران، در مجموعه تصمیماتی که پیش از این دولت آمریکا به نفع آرژانتین اتخاذ کرده بود، تجدیدنظر شود. آنچه از نامه های این افراد برمی آید این است که آنچه بیش از همه موجبات ناخشنودی آن ها را فراهم کرده، توافق اخیر دولت آرژانتین با ایران برای حل و فصل پرونده بمب گذاری در مرکز یهودیان بوینس آیرس در سال 1994 است.

در میان دیگر مطالب، روزنامه «واشنگتن پست» به عزم ایران برای توسعه ورود گردشگران خارجی اشاره کرده و با انتشار گزارشی تحلیلی، تلاش کرده موفقیت این موضوع را زیر سوال ببرد. این روزنامه می نویسد حسن روحانی، رئیس جمهور منتخب ایران، وعده داده که از بخش گردشگری این کشور که تا حد زیادی مغفول مانده، حمایت نماید و در این زمینه مطالب زیادی را مطرح کرده است. اما در ادامه، واشنگتن پست تلاش می کند تا ضمن ارتباط این موضوع به بازداشت برخی اتباع خارجی که با اتهام جاسوسی مواجه بودند، ضمن فضاسازی علیه ایران، چنین وانمود کند که با این اقدام، فضای امن برای ورود گردشگران خارجی از بین رفته است. بر این اساس، این مطلب ادامه می دهد: «بازداشت گردشگران اروپایی در بهار سال جاری، بر تلاش های ایران سایه می افکند». این روزنامه از جمله به بازداشت چند تبعه اسلواکی در ایران که اخیراً صورت گرفت اشاره می کند.

در نهایت، خبر کشف وسایل شنود و فیلمبرداری از دفتر علی مطهری، نماینده مجلس شورای اسلامی، در برخی از مطبوعات و رسانه های بین المللی بازتاب یافته است. خبرگزاری «ترند» ضمن اشاره به این موضوع، واکنش احمد توکلی، دیگر نماینده مجلس را مورد توجه قرار داده که خواستار رسیدگی وزارت اطلاعات به این موضوع شده است. این خبرگزاری می نویسد احمد توکلی از مجلس خواسته موضوع کشف وسایل شنود در دفتر مطهری را از طریق وزارت اطلاعات پیگیری نماید. ترند در ادامه بخش های دیگری از سخنان توکلی در واکنش به این موضوع را نیز منتشر کرده است.

۱۳۹۲/۴/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...