نسخه چاپی

مهاجم جدید پرسپولیس محبوب قلعه نوعی!

یونس شاكری، محمد عباس‌زاده و مهرداد كفشگری بازیكنانی هستند كه كمتر هواداری از اردوگاه سرخ آنها را می‌شناسد و این روزها خیلی‌ها دوست دارند تا اطلاعات بیشتری از این سه بازیكن داشته باشیم.

سه خرید علی دایی را که در میان هواداران غریبه هستند، بهتر بشناسید.

روز گذشته مروری بر کارنامه خریدهای جوان پرسپولیس که به عنوان سهمیه‌های زیر ۲۳ سال جذب این تیم شده‌اند، داشتیم و ویژگی‌های آنها را زیر ذره‌بین قرار دادیم. حالا بعد از این بد ندیدیم سری هم به سه خرید دیگر دایی که از لیگ یک و راه‌آهن جذب پرسپولیس شده‌اند، بزنیم و این بار مروری بر ویژگی‌های آنها داشته باشیم. یونس شاکری، محمد عباس‌زاده و مهرداد کفشگری بازیکنانی هستند که کمتر هواداری از اردوگاه سرخ آنها را می‌شناسد و این روزها خیلی‌ها دوست دارند تا اطلاعات بیشتری از این سه بازیکن داشته باشیم. در روزهای آینده سراغ بازیکنان باتجربه پرسپولیس هم خواهیم رفت.

مهرداد کفشگری؛ کشف شهریار

هنوز ۲۴ ساعت از حضور دایی در باشگاه پرسپولیس نگذشته بود که کفشگری با تماس اطرافیان شهریار به دفتر رویانیان رفت و خیلی بی‌سر‌و‌صدا با قراردادی سه ساله قرمزپوش شد. به این ترتیب مهرداد کفشگری که فصل گذشته در راه‌آهن توپ می‌زد، اولین خرید پرسپولیس دایی لقب گرفت و یک سهمیه لیگ برتری این تیم را سوزاند. در مورد کفشگری باید بدانید که در دو سال اخیر او بازیکن مورد علاقه دایی بوده است. دو فصل پیش بود که کفشگری که در داماش لرستان فوتبال بازی می‌کرد، به تمرینات پیش‌فصل راه‌آهن آمد تا در صورت تایید دایی با این تیم قرارداد ببندد. در همان جلسه اول، دایی کفشگری را تایید کرد تا او خیلی زود راه‌آهنی شود.

دایی در اولین فصل حضورش در راه‌آهن تنها ۳۸۲ دقیقه به کفشگری بازی داد و در پست‌های مختلف از او استفاده کرد. در شروع سال دوم کفشگری کماکان نیمکت‌نشین تیم دایی بود اما به یکباره از هفته ششم در پست ‌هافبک دفاعی فیکس شد و در لیگ دوازدهم ۲۲۴۵ دقیقه برای راه‌آهن فوتبال بازی کرد. کفشگری سال گذشته در کنار آشوبی،‌ هافبک دفاعی راه‌آهن در سیستم ۲-۴-۴ بود و در طول فصل انتظارات دایی را برآورده کرد. این بازیکن سال گذشته یک گل زد و یک گل هم ساخت تا مشخص شود در فاز هجومی‌ چندان کارایی ندارد. براساس اطلاعات به دست آمده کفشگری بیشتر در کارهای دفاعی موفق است و در فاز هجومی ‌نمی‌تواند به تیم کمک خاصی کند. این بازیکن که در حال حاضر ۲۶ سال سن دارد، در تیم‌های ملی زیر ۱۷ سال و زیر ۲۰ سال ایران هم عضویت داشته و بازیکن کم تجربه ای به حساب نمی‌آید.

محمد عباس‌زاده؛ آقای گل لیگ یک

عباس‌زاده یکی دیگر از خریدهای پرسپولیس بوده که در بازی‌های تدارکاتی پیش فصل به ستاره تیم دایی تبدیل شده است. او در هفت بازی تدارکاتی، شش گل برای پرسپولیس زده تا هواداران و کادرفنی حسابی غافلگیر شوند. عباس‌زاده همان بازیکنی است که به عنوان آقای گل لیگ به پرسپولیس آمده و این طور که به نظر می‌رسد بد جور نظر دایی را به خود جلب کرده است. او سال گذشته بازیکن نساجی مازندران بوده و با به ثمر رساندن ۱۸ گل در مسابقات لیگ یک آقای گل شده است. او قد بلندی دارد و روی هوا مهاجم فوق‌العاده‌ای به نظر می‌رسد.

در تمرینات اخیر پرسپولیس پرش‌های این بازیکن برای زدن ضربه سر، به مشخصه او تبدیل شده و جالب اینکه از همین الان خیلی از هواداران او را با خود دایی مقایسه می‌کنند. بر خلاف خیلی از مهاجمانی که تنها روی هوا تخصص دارند، عباس‌زاده روی زمین هم می‌تواند بازی کند و بازی با پایش خیلی ضعیف نیست. در این میان بد نیست به نقل قولی که چند روزی می‌شود از او در رسانه‌ها منتشر شده هم اشاره داشته باشیم. او در مصاحبه ای عنوان کرده تازه دو سال است فوتبال را شروع کرده و در همین دو سال به لیگ برتر رسیده است. هر چند این اظهارنظر هنوز از سوی خود او تایید نشده اما در صورت حقیقت داشتن باید دید این مهاجم ۲۶ ساله در سومین سال فوتبال بازی کردنش، چه کارنامه ای را از خود در پرسپولیس به نمایش می‌گذارد.

یونس شاکری؛ محبوب ژنرال

یونس شاکری در مقایسه با کفشگری و عباس‌زاده، چهره شناخته‌شده‌تری در لیگ برتر به حساب می‌آید. این بازیکن ۲۴ ساله در لیگ برتر برای ابوسلم بازی می‌کرد و مهاجم فیکس این تیم بود. او بعد از سقوط ابومسلم به فجر رفت و بعد از آن بار دیگر به ابومسلم بازگشت. در مورد شاکری باید بدانید او در سال‌های اخیر بازیکن مورد علاقه امیر قلعه‌نویی بوده است. او هم زمانی هم در تراکتورسازی بود و هم زمانی که به استقلال برگشت، شاکری را می‌خواست.

شاکری حتی سال گذشته برای نیم فصل دوم با استقلال قرارداد رسمی‌ هم امضا کرد اما بعد از تماس خداداد با قلعه‌نویی به ابومسلم بازگشت تا به فوتبالش در لیگ یک ادامه دهد. پست تخصصی شاکری مهاجم نوک بوده و در این سال‌ها همیشه در این پست بازی کرده است. برخلاف عباس‌زاده، شاکری روی زمین بازیکن بهتری است تا روی هوا و شاید همین مسئله باعث شده دایی او را به خدمت بگیرد.

منبع: تماشا

۱۳۹۲/۴/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...