نسخه چاپی

اينديا تايمز گزارش داد

خرمای ایران در سفره افطار مسلمانان هند

عکس خبري -خرماي ايران در سفره افطار مسلمانان هند

ایندیا تایمز با اشاره به افزایش فروش خرما در هند به دلیل فرا رسیدن ماه مبارك رمضان خرمای ایران را در كنار خرمای تولیدی عربستان پرطرفدارترین این محصول در بین مسلمانان هند معرفی كرد.

به گزارش نما به نقل از پایگاه اینترنتی ایندیا تایمز، دیت کراون عربستان و برنای ایران، دو نوع خرمایی هستند که در ماه مبارک رمضان امسال تقاضای بیشتری برای خرید آنها در بازار شهر چاندیگار هند وجود دارد.

خرمای دیت کراون عربستان دارای کیفیت بسیار بالایی است. این نوع خرما نرم است و به راحتی در دهان آب می شود. خرمای برنا که از ایران وارد می شود نیز بسیار خوشمزه است. به گفته راهول ماهاجان، یک فروشنده خرما، تقاضا برای این دو نوع خرما در ماه رمضان زیاد است.
بازار از این دو نوع خرما پر شده است. قیمت هر کیلو خرمای دیت کراون ۲۲۰ روپیه و قیمت خرمای برنا ۱۸۰ روپیه است. قیمت نوع دیگری از خرمای عربستان ۷۰ تا ۸۰ روپیه است. بخش کمی از بازار نیز به خرمای بمبئی اختصاص دارد.

خرما در هند اکثرا در فصل زمستان به فروش می رسد، اما در طول ماه مبارک رمضان، فروش خرما افزایش می یابد، زیرا خرما یکی از میوه هایی است که افطار کردن روزه با آن سفارش شده است. نوازش، یک فروشنده خرما گفت، ما برای غلبه بر تشنگی، به جای آب با خرما افطار می کنیم و پس از آن از دیگر خوراکی ها استفاده می کنیم.
مردم از برخی از خویشاوندان خود که به ایران و عربستان سفر می کنند می خواهند تا از آنجا برایشان خرما بخرند تا در طول ماه رمضان و دیگر مناسبت های مذهبی با کمبود خرما مواجه نشوند.

یک خرما فروش گفت، من امسال هر روز ۲۰ تا ۲۵ کیلو خرما می فروشم که بیش از سال گذشته است و این به دلیل کیفیت بالای خرما است.

۱۳۹۲/۴/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...