نسخه چاپی

طرفداران مرسی:اردوغان متشكریم

طرفداران محمد مرسی امروز یكشنبه به منظور قدردانی از مواضع دولت تركیه در حمایت از اخوان المسلمین مصر، مقابل كنسولگری تركیه در اسكندریه تظاهرات برگزار كردند.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، طرفداران مرسی که امروز مقابل کنسولگری آمریکا در شهر اسکندریه تظاهرات ضد آمریکایی برگزار کردند، مقابل کنسوگری ترکیه در همین شهر نیز به منظور قدردانی از اردوغان به دلیل حمایت از اخوان المسلمین تظاهرات برگزار کردند.

طرفداران مرسی با تجمع مقابل کنسولگری ترکیه در حالی که تصاویر رجب طیب اردوغان و مرسی را در دست داشتند شعار "اردوغان متشکریم" سر دادند.

دولت ترکیه در مواضع خود در قبال تحولات مصر، عزل مرسی توسط ارتش مصر را کودتای نظامی خواند.

نخست وزیر و وزیر خارجه ترکیه در اظهارت اخیر خود در ترکیه ضمن محکومیت اقدام ارتش در برکنار مرسی اعلام کردند که محمد مرسی رئیس جمهور منتخب مردم مصر است و ترکیه هنوز وی را رئیس جمهور قانونی مردم این کشور می داند.

طرفداران حزب حاکم ترکیه در حمایت از مرسی و اخوان المسلمین مصر چندین بار در ظهرهای مختلف ترکیه تظاهرات کردند و اقدام ارتش مصر در خلع محمد مرسی را محکوم کردند.

این در حالی است که صدها نفر از طرفداران مرسی و اعضای جمعیت اخوان المسلمین مصر پیش از این تظاهرات مقابل کنسولگری آمریکا در شهر اسکندریه تظاهرات برگزار کردند.

هواداران مرسی معتقدند که اقدام ارتش مصر علیه مرسی به معنی کودتای نظامی بوده و به همین دلیل امروز(یکشنبه) مقابل کنسولگری آمریکا در اسکندریه تجمع کردند و شعارهای ضد آمریکایی سر دادند.

طرفداران مرسی در حالی که تصاویر مرسی را در دست داشتند در شعارهای خود اعلام کردند که آمریکا در کودتای نظامی علیه مشروعیت رئیس جمهور منتخب نقش داشته است.

۱۳۹۲/۴/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...