نسخه چاپی

جدیدترین داروی سرطان خون وارد كشور می‌شود

مدیرعامل شركت بازرگانی سهاكیش سازمان تداركات پزشكی از ورود جدیدترین داروی درمان سرطان خون جهان به كشور خبر داد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، محمد شریعتی، اظهارداشت: داروی جدیدی برای درمان سرطان بدخیم خون که ۲ هفته است فارماکوپه آن در دنیا به ثبت رسیده است به زودی برای برخی بیماران وارد کشور می‌شود.

وی افزود: البته این داروی جدید برای درمان سرطان بدخیم خون بسیار گران قیمت است و در حدود ۷۵ میلیون تومان هزینه واردات آن است که به صورت خاص و طبق سفارش مربوطه صورت می‌پذیرد و علت مهم ورود این دارو در آن است که با توجه به شرایط کنونی تحریم‌ها این امکان وجود دارد که جدیدترین داروی تولید دنیا را بتوان وارد کشور کرد.

شریعتی با اشاره به تسهیل ورود داروهای تک نسخه‌ای به کشور جهت برطرف کردن نیاز بیماری‌های صعب‌العلاج و خاص اظهارداشت: در این زمینه محصولات شیر خشک رژیمی، داروهای بیماران قلبی، سرطانی و شیمی‌درمانی با تمهیدات لازم وارد کشور می‌شود.

وی افزود: در گذشته داروهای تک نسخه‌ای با یک روال خاصی ورود آن به کشور صورت می‌پذیرفت ولی در تصمیم‌های جدید در نظر گرفته شد تا این داروهای تک نسخه‌ای با توجه به اعتبار جمعیت هلال احمر در دنیا به صورت عمده‌ای وارد کشور شود. مثلاً اگر ما ۱۰۰ پرونده داروی تک نسخه‌ای داشتیم از این به بعد به مقدار ۴۰۰ پرونده دارو وارد کشور می‌شود.

شریعتی تصریح کرد: بر این اساس در گام نخست توانستیم برای تامین داروهای بیماران "ام‌اس" اقدام کنیم و این داروها براساس نرخ ۲۴۴۷ تومان وارد و به بیماران عرضه می‌شود.

وی در تشریح مدت‌ زمان تامین و عرضه دارو به بیماران با روال کنونی بیان داشت: ما تمام درخواست‌های این بیماران را جمع‌آوری می‌کنیم و به تولیدکننده و عرضه کننده خارجی ارائه می‌‌دهیم و در نهایت این پروسه در حدود ۳۰ تا ۴۰ روز زمان می‌برد تا دارو به دست بیمار برسد و اگر وزارت بهداشت و بانک مرکزی تعامل بیشتری با جمعیت هلال احمر داشته باشند ما می‌توانیم برای تامین این داروها اقدامات لازم بیشتری را انجام دهیم.

شریعتی در پاسخ به این پرسش که آیا با شرایط کنونی که ایران تحریم است و LC برای تبادل ارز باز نمی‌شود شما چگونه می‌توانید مبادلات پولی انجام دهید، خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه جمعیت هلال احمر یک NGO بین‌المللی در دنیا به حساب می‌آید بنابراین ما در شرایط تحریم‌ها قرار نمی‌گیریم و اگر به هر دلیلی هلال احمرهای دنیا را تحریم کنند مورد بازخواست سازمان ملل متحد قرار می‌گیرند و در زمینه دارو نیز براساس اعتباری که تولیدکنندگان خارجی به ما می‌دهند ما می‌توانیم از اعتبار خودمان برای تهیه و واردات دارو اقدام کنیم و در این زمینه تمام خارجی‌ها با ما همکاری می‌کنند.

۱۳۹۲/۵/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...