نسخه چاپی

اختلاف دولت اوباما و كنگره در خصوص اعمال تحریم جدید علیه ایران

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: كنگره در حال بررسی سری جدیدی از تحریم های شدید علیه تمامی بخش‌های ایران از معدن و ساخت و ساز گرفته تا صنعت نفتی است كه همین حالا هم تحریم شده و این كار با وجود نگرانی دولت اوباما مبنی بر این انجام می‌گیرد كه ممكن است چنین اقدامی مانع از مذاكرات هسته‌یی شود.

به گزارش نما ایسنا نوشت:
آسوشیتدپرس از واشنگتن گزارش داد: طرح‌های قانونی مجلس نمایندگان و سنا در زمانی در حال پیشروی است که تیم امنیت ملی باراک اوباما رییس جمهور آمریکا در حال سنجیدن این موضوع است که آیا حسن روحانی رییس‌جمهور منتخب ایران در خصوص توقف بخش‌هایی از فعالیت غنی‌سازی اورانیوم ایران جدی است یا خیر. نمایندگان دخیل در این روند گفتند که دولت می‌خواهد تا زمانی که روحانی در ماه اوت دولت را به دست گیرد و فرصت داشته باشد که نشان دهد آیا دولتش امتیازاتی خواهد داد یا خیر، مانع طرح‌های کنگره شود.
در این طرح قانونی بخش‌های صنعت و معدن ایران تحریم می شود که از سال آینده به اجرا در می آید. این طرح همچنین آمریکا را به هدف پایان دادن به کلیه فروش های نفتی ایران در سراسر جهان تا سال 2015 متعهد می‌کند و بزرگ‌ترین مولد درآمدی ایران و اولین منبع پول برای تسلیحات و برنامه هسته‌یی‌اش را هدف می‌گیرد.
طرح مجلس نمایندگان ممکن است تا پیش از تعطیلی کنگره در ماه اوت به تصویب برسد. سناتور باب مندز، رییس کمیته روابط خارجی سنا و یکی از حامیان پیشروی اعمال تحریم‌های شدیدتر علیه ایران گفت که این طرح دست کم تا سپتامبر به رای گذاشته نمی‌شود.
به گفته مقاماتی که مانند دیگران به دلیل مجاز نبودن به صحبت علنی درباره تحریم‌ها خواستند نام شان فاش نشود، کمیته بانکداری سنا که این بسته را ارایه خواهد کرد در حال مشورت با دولت است.
سناتور جمهوری خواه جان مک کین گفت که آمریکا باید فورا با اقداماتی بزرگ تر و شدید تر علیه ایران پیش برود و «وقت ما در حال تمام شدن است.»
وزارت امور خارجه آمریکا در خصوص تحریم های جدید مادامی که در انتظار سوگند یاد کردن روحانی است، اظهار نظری نخواهد کرد. ماری هارف، یک سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: ما منتظر می‌مانیم تا ببینیم که وقتی او دولت را به دست گیرد چه خواهد کرد.
با وجود حمایت دوحزبی از تحریم های شدیدتر در کنگره برخی دموکرات ها و جمهوری خواهان از رویکرد محتاطانه دولت حمایت می کنند. 18 نماینده جمهوری خواه هفته گذشته به بیش از 100 همکار دموکرات خود در ارسال نامه‌ای به اوباما پیوستند که از رییس جمهور می خواهد به تلاش ها برای رسیدن به توافق هسته‌یی از طریق مذاکره با ایران جان تازه‌ای ببخشد.

۱۳۹۲/۵/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...