نسخه چاپی

واكنش استراو به حضورش در مراسم تحلیف

وزیر خارجه اسبق انگلیس در واكنش به ادعاها درباره احتمال حضورش در مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب ایران تأكید برای وی هیچ دعوت‌نامه رسمی از طرف تهران ارسال نشده است.

به گزارش نما، روزنامه انگلیسی گاردین خبر داد دفتر جک استراو، وزیر خارجه اسبق انگلیس در واکنش به گزارش‌هایی که از احتمال حضور وی در مراسم تحلیف حسن روحانی، رئیس جمهور منتخب ایران در 13 مرداد ماه خبر داده بودند، با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده است وی دعوتنامه‌ای از تهران دریافت نکرده است.

پیش از این، برخی گزارش‌های رسانه‌ای از احتمال حضور وزیر خارجه اسبق انگلیس در لیست مهمانان ویژه مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید ایران خبر داده بودند.

با این حال، «کریمی قدوسی»، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در واکنش به این گزارش‌ها تأکید کرد مجلس ایران «اجازه نخواهد داد جک استراو در مراسم تحلیف حسن روحانی شرکت کند، چرا که برگزاری این مراسم برعهده مجلس شورای اسلامی است.»

انگلیس در خلال حوادث پس از انتخابات ایران در سال 1388 نقش فعالی در دامن زدن به ناآرامی‌ها داشت. مجلس شورای اسلامی در واکنش به مداخله انگلیس در امور داخلی ایران قانون کاهش سطح روابط ایران با انگلیس را تصویب کرد.

پس از این اقدام، انگلیس روابط خود را به صورت یکجانبه با ایران قطع کرد.

۱۳۹۲/۵/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...