نسخه چاپی

معارفه متفاوت جو بایدن؛

اوج ناامنی در واشنگتن

عکس خبري - اوج ناامني در واشنگتن

مراسم تحلیف رئیس جمهور آمریكا و معاونش فردا برگزار می شود و بایدن برخلاف ادوار گذشته كه مسیر كنگره تا كاخ سفید را با حضور مردم طی می كردند باید این مسیر را در حصار انبوهی از یگان های وپژه ارتش طی كند.

احمد مدنی- به گزارش نما مراسم تحلیف رئیس جمهور آمریکا و معاونش فردا برگزار می شود و بایدن برخلاف ادوار گذشته که مسیر کنگره تا کاخ سفید را با حضور مردم طی می کردند باید این مسیر را در حصار انبوهی از یگان های وپژه ارتش طی کند.
طبق اخبار منتشر شده هزاران نفر از نیروهای گارد ملی آمریکا قرار است به منظور حمایت از تحلیف جو بایدن به عنوان رئیس جمهور، وارد واشنگتن دی‌سی شوند. فرماندهی‌ ارتش و گارد هوایی از نزدیک به ۳۰ ایالت تاکنون متعهد شده‌اند تا به سوگند خوردن رئیس جمهور آمریکا در اواخر این ماه، کمک کنند.
انتظار می‌رود زمانی که بایدن ظهر روز ۲۰ ژانویه بر روی پله‌های ساختمان کنگره آمریکا رئیس جمهور می‌شود، بیش از ۴ هزار سرباز در خدمت باشند.
بایدن در طول دوره ی ریاست جمهوری خود با مشکلات فراوانی رو به رو خواهد شد و با گروه های فشار بسیاری در دوره ریاست خود بر آمریکا دست و پنجه نرم خواهد کرد که اجازه فعالیت آزادانه را به او نمی دهند از جمله ی این گروه ها می توان به نژادپرستان، طرفداران جنبش 99 درصدی و ترامپیست‌ها اشاره کرد. به طوری که بسیاری از خبرگزاری ها و سایت ها از ورود گروه های شبه نظامی مسلح برای برهم زدن سخنرانی بایدن در روز تحلیف او سخن به میان می آورند.
مشکل دومی که جو بایدن با آن رو به روست وضعیت رو به افول آمریکا در تمامی عرصه های سیاسی نظامی و اقتصادی است. این یک واقعیت است که آمریکا ابر بدهکار ترین کشور دنیاست و تنها چیزی که باعث شده تا کنون آمریکا بتواند بر روی پای خود بایستد و مقاومت کند واحد پولی این کشور در دنیا است که ‌عنوان مبنای معاملات جهانی است. هرچند این روزها خبرهایی از قدرت گرفتن واحد پول چین و اروپا به گوش می رسد که زنگ خطر را برای آمریکا به صدا در آورده است. همچنین شکست های آمریکا در خاورمیانه مشکل دیگری است که بایدن با آن مواجه است . آمریکا هزینه های بسیار گزافی را در عراق و افغانستان و سوریه انجام داد و عملا جز خسارت و سردرگمی برای این کشور حاصلی هم در بر نداشت و در حال حاضر هم شرایط به گونه ای رقم خورده که آمریکا باید به زودی به فکر خروج خود از منطقه باشد
آمریکا سال های سال با تبلیغات رسانه ای خود را به‌عنوان جامعه آرمانی به دنیا معرفی کرد، ادعایی که این روزها کذب بودن آن بیش از پیش برای مردم جهان اثبات شده است به گونه ای که بررسی های صورت گرفته نشان می دهد مردم انگلیس و آلمان که از متحدان آمریکا به شمار می‌روند منفی‌ترین دید را نسبت به این کشور دارند.
به نظر نمیرسد که پیرترین رئیس جمهور آمریکا هم بتواند بر این مشکلات غلبه کند و احتمالا زیر بار آن کمر خواهد شکست


۱۳۹۹/۱۰/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...