نسخه چاپی

علی دایی تاثیرگذارترین بازیكن تاریخ فوتبال شد

یك پایگاه اینترنتی از سرمربی كنونی تیم فوتبال پرسپولیس به عنوان یكی از اسطوره‌های فوتبال جهان نام برد.

به گزارش نما به نقل از جام ورزشی، سایت اسپورتس‌‌کیدا گزارشی از مهاجم، کاپیتان و سرمربی اسبق تیم ملی ایران منتشرکرد. این سایت در ابتدا عنوان کرد فوتبال در سا‌ل‌های اخیر به طور خیره‌کننده‌ای جهش داشته و پیشرفت کرده که همین امر باعث تسخیر بازار‌های جدید شده و در سایه مشارکت و افزایش همکاری‌های باشگاه‌ها، حتی بازیکنان کم نام و نشانی به چهره‌های معروف در سطح جهان بدل شده اند. برخلاف سال‌های دور که بازیکنان در گمنامی به سر می‌بردند، اکنون بازیکنان در نقاط مختلف جهان می‌توانند با داشتن عزم و اراده‌ای قوی از موانع سخت عبور کرده تا خود را بیش از پیش در سطح بین‌المللی مطرح کرده تا جایی که حتی به اسطوره‌‌ها تبدیل شوند.

در ادامه این گزارش عنوان شده علی دایی، یکی از همین چهر‌ه‌ها است. او کسی است که مدرک مهندسی از دانشگاه اخذ کرده و کار خود را به عنوان بازیکن از تیم شهر زادگاه خویش آغاز کرده و تا آنجا پیش رفته که برای بزرگترین تیم‌های آلمانی بازی کرد و سرانجام کسوت مربیگری به تن کرد و مسئولیت هدایت تیم را پذیرفت.

این سایت در ادامه عنوان می‌کند؛ علی دایی بی‌شک تاثیرگذارترین بازیکن در فوتبال ایران بوده ضمن آنکه به تنهایی فوتبال ایران را از تاریکی خارج کرد.



*شروع بازی برای تیم شهر زادگاه

در بخشی دیگر از این گزارش در مورد گذشته دایی چنین گزارش شده است: دایی ابتدا برای تیم شهر خود یعنی «استقلال اردبیل» بازی کرد و بعد به باشگاه تاکسی‌رانی رفت. در تهران او سپس یک تیم دیگر به اسم بانک تجارت را برای بازی انتخاب کرد و در سال‌های پس از جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، او قابلیت های خود را مطرح کرد. او 19 روز پس از آنکه برای نخستین مرتبه به تیم ملی ایران دعوت شد، توانست اولین گل ملی خود را در اولین بازی ملی به ثمر رساند و پس از آن هیچگاه دست از گلزنی در رده باشگاهی و ملی برنداشت.

این سایت در بخش پایانی همچنین عنوان کرد:‌دایی تا جایی پیش رفت که 109 گل در 148 بازی ملی برای ایران به ثمر رساند. او رکورد بیشترین تعداد گل زده ملی را که در گذشته در دست فرانس پوشکاش مجاری بود، شکست. این رکورد او وقتی دانسته شود که زمان نخستین دعوت‌اش به تیم ملی 24 سال داشت، ارزشمند‌تر می‌شود.او اکنون تنها بازیکن جهان است که بیش از صد گل ملی به ثمر رسانده است.



*بازی‌های ملی اسطوره ایران

سایت مذکور همچنین گل‌های که دایی در زمان دوران جوانی به ثمر رساند،‌ را اینگونه تفکیک کرده است:

دیدارهای دوستانه:‌ 29 بازی، 13 گل زده

دیدارهای مقدماتی جام‌ جهانی: 51 بازی، 36 گل زده

دیدارهای جام جهانی: 5 بازی، بدون گل زده

دیدارهای جام ملت‌‌های آسیا: 16 بازی، 14 گل زده

دیدارهای مقدماتی جام ملت‌های آسیا: 18 بازی، 23 گل زده

دیدارهای بازی‌های آسیایی: 9 بازی، 9 گل زده

دیدارهای غرب آسیا:‌4 بازی ،‌5 گل زده

تورنمنت‌های دیگر:‌17 بازی، 9 گل زده

مجموع: 149 بازی ملی با 109 گل زده

۱۳۹۲/۵/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...