نسخه چاپی

در پي دستگيري چهار فرمانده ترك اعلام شد؛

وضعیت قرمز در تركیه

در درگیری‌های نیروهای پ‌ك‌ك سوریه و تركیه با جبهة النصره 30 نفر اسیر شده كه در بین این افراد چهار فرمانده اطلاعات ارتش تركیه و چند فرمانده جبهة النصره با تابعیت تركیه دیده می‌شوند.

به گزارش نما به نقل از مشرق - نیروهای کرد که از دولت سوریه حمایت می‌کنند پس از چند ماه درگیری در استان‌های شمالی حسکه و حلب با گروه‌های تندرو سلفی توانستند تسلط کامل این منطقه را بدست بگیرند.

درگیری‌های حسکه معادلات را نه تنها برای تروریست‌های سوری بلکه برای دولت ترکیه نیز بهم ریخت.

در درگیری‌های نیروهای پ‌ک‌ک سوریه و ترکیه با جبهة النصره 30 نفر اسیر شده که در بین این افراد چهار فرمانده اطلاعات ارتش ترکیه و چند فرمانده جبهة النصره با تابعیت ترکیه دیده می‌شوند؛ که این خود یک دستاورد بزرگ برای ارتش سوریه محسوب می‌شود.

همچنین پس از کنترل گروه های مسلح کرد بر شهر راس العین در شمال سوریه و دستیابی آنها به مرکز فرماندهی القاعده در این شهر، اسناد و مدارک بسیاری در مورد حضور عناصر خارجی به دست آمد.

گفتنی است جنگ در شمال سوریه اهمیت راهبردی نیز دارد. این نبرد، تنها جنگ ارتش سوریه با معارضان نیست؛ نبرد راس العین نبرد کردها هم هست. کردهایی که در تمام طول تاریخ برای دولت ترکیه مشکل ساز بوده‌اند.

اردوغان که تا پیش از این به دنبال گفتگو با پ‌ک‌ک بوده و با انتقال اوجالان موافقت کرده بود سعی کرده با نوعی تعامل رفتارهای کردهای ترکیه را کنترل کند.

اما درگیری‌های راس العین معادلات ترکیه در مورد سوریه بیش از پیش بهم ریخت و اکنون اردوغان نه تنها به فکر ادامه جنگ در سوریه نیست بلکه بیشتر نگران تشکیل دولت مرکزی کردی است که درحال شکل گرفتن است.



اردوغان که در حال حاضر حکومت خود را متزلزل می‌بیند، دستور داده تا توانمندی‌های نظامی ترکیه در حالت قرمز قرار گیرد.

در همین راستا هواپیماهای نظامی ترکیه از پایگاه هوایی دیاربکر به پرواز در آمدند و بر فراز منطقه مرزی با سوریه بدون نقض حریم هوایی این کشور نظارت کردند.

ارتش ترکیه نیز اعلام کرد، تدابیر امنیتی در امتداد این منطقه مرزی با استقرار خودروهای زرهی تقویت کرده است.

۱۳۹۲/۵/۹

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...