نسخه چاپی

تحریم جدید امریكا از راه رسید

بی بی سی: «این اقدام مجلس نمایندگان، تنها چند روز پیش از آغاز دوره ریاست جمهوری حسن روحانی صورت می‌گیرد.»

به گزارش نما، مجلس نمایندگان امریکا طرح تشدید تحریم‌ها علیه ایران را به تصویب رساند.

به گزارش بی بی سی (BBC)، چهارصد نماینده کنگره به این طرح رأی موافق دادند و بیست نفر مخالف تصویب آن بودند.


بر اساس این طرح، امریکا خریداران نفت ایران را وادار می‌کند که طی یک سال، از مجموع واردات نفت خود روزانه یک میلیون بشکه بکاهند.

رسانه دولتی انگلیس خاطرنشان کرد: «این اقدام مجلس نمایندگان، تنها چند روز پیش از آغاز دوره ریاست جمهوری حسن روحانی صورت می‌گیرد.»


بی بی سی پیش تر با اعلام مطرح شدن این تحریم ها در کنگره امریکا، خبر داده بود که بعضی نمایندگان کنگره و همچنین وزارت امور خارجه امریکا "تشدید تحریم‌ها همزمان با روی کار آمدن رئیس جمهوری معتدل در ایران" را اشتباه می دانند.


"کیث الیسون" نماینده دموکرات مخالف رأی گیری برای تصویب این طرح در زمان حاضر، گفته بود: «ایرانی‌ها این رأی‌گیری را یک اقدام "خصمانه" تفسیر خواهند کرد و موضع تندروها که نمی خواهند مذاکره کنند تقویت خواهد شد.»

ولی طراحان آن معتقدند که برای موفق بودن مذاکرات هسته‌ای، باید فشار بر ایران بیشتر شود.


به موجب این طرح، شرکای تجاری عمده ایران و نیز مؤسسات مالی که مبادلات تجاری آن ها را با ایران تسهیل می کنند، تحریم خواهند شد. پیش نویس این طرح، الگوی تحریم نفتی و بانک مرکزی ایران را دنبال می کند.

این طرح همچنین از وزیر امور خارجه امریکا می خواهد که بررسی تروریستی بودن سپاه پاسداران را آغاز کند و در صورتی که سپاه را تروریستی دانست، این نهاد را تحریم کند.


این طرح هنوز باید به تصویب سنای امریکا رسیده و سپس به امضای باراک اوباما، رئیس جمهوری امریکا نیز برسد.

۱۳۹۲/۵/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...