نسخه چاپی

عسگراولادی:«تنفیذ» ریشه اسلامیت جمهوری اسلامی است

دبیركل جبهه پیروان درباره جایگاه تنفیذ گفت: حكومت ما حكومتی اسلامی است و در شرایطی امام مصلحت دیدند آن را به جمهوری اسلامی تغییر دهند و برای اینكه جمهوری اسلامی ریشه اسلامیت داشته باشد، ولی فقیه حكم ریاست‌جمهوری را تنفیذ می‌كند.

به گزارش نما به نقل از نامه، حبیب‌الله عسگراولادی دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری در گفت‌وگو با فارس، درباره جایگاه تنفیذ در جمهوری اسلامی اظهار داشت: حکومت ما حکومتی اسلامی است و در شرایطی امام مصلحت دیدند آن را به جمهوری اسلامی تغییر دهند و برای اینکه جمهوری اسلامی ریشه اسلامیت نیز داشته باشد، ولی فقیه حکم ریاست‌جمهوری را تنفیذ می‌کند.

عسگراولادی ادامه داد: در انتخابات ریاست‌جمهوری مردم رأی می‌دهند اما ولی فقیه حکم رئیس‌جمهور را تنفیذ می‌کند و در قوه قضائیه و مقننه نیز همین طور است.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه وقتی مردم به نمایندگان رای داده و مجلس کار خود را آغاز می‌کند باید تائید مقام معظم رهبری را داشته باشد، افزود: اگر بخواهیم ریشه قرآنی این موضوع را بررسی کنیم می‌توان به داستان حضرت موسی (ع) اشاره کرد.

وی بر همین اساس تصریح کرد: بنی‌اسرائیل به این نتیجه رسیدند که باید خودشان نماینده داشته باشند و حضرت موسی آنها را تائید کند و حضرت موسی نیز فرمودند کسانی را که بنده تائید کنم نماینده من خواهند بود لذا 12 سبط بنی‌اسرائیل 12 نماینده انتخاب کردند و حضرت موسی نیز به آنها حکم داد که این به معنای انتخاب مردم و تائید نبی است.

عسگراولادی در پایان خاطرنشان کرد: در جمهوری اسلامی که مردم نماینده و رئیس جمهور انتخاب می‌کنند باید به تائید و تنفیذ رهبری برسد؛ یعنی رهبری حکم مردم را نفوذ می‌کنند.


۱۳۹۲/۵/۱۲

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...