نسخه چاپی

روند صعودی بازار در سومین روز كاری

عکس خبري -روند صعودي بازار در سومين روز کاري

تالار شیشه ای با جبران افت روز گذشته ی خود امروز 172 واحد رشد كرد.


به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران،امروز 14 مردادماه بازار سرمايه با رشد 172 واحدي به کار خود پايان داد و بيشترين تاثير را نمادهاي فارس،اخابر،تاپيکو داشتند.
بانک ملت،س.نفت و گاز پتروشيمي تامين،فولاد مبارکه اصفهان نيز از پر بيننده هاي بازار امروز بودند.



45شرکت در صف افزایش سرمایه
مدیر نظارت بر بازار اولیه در راستای اجرای مفاد قانون بازار اوراق بهادار و مقررات مربوطه درحوزه بازار اولیه و عرضه اوراق بهادار، طی 4 ماهه سال 92 اقدام به بررسی درخواست افزایش سرمایه شرکت های سهامی عام، شامل شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران و شرکت های فرابورسی و همچنین درخواست صدور مجوز پذیره نویسی شرکت های سهامی عام در شرف تأسیس و انتشار اوراق مشارکت و اوراق اجاره کرد.

غلامرضا ابوترابی با بیان مطلب بالا ادامه داد: این مدیریت پس از بررسی درخواست های افزایش سرمایه شرکت های سهامی عام طی 4 ماهه سال 92 ، نسبت به صدور مجوز افزایش سرمایه 45 شرکت اقدام کرده است.

مدیر نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس و اوراق بهادار تصریح کرد: مبلغ کل مجوزهای ارائه شده طی 4 ماهه سال 92 به شرکت های سهامی عام جهت افزایش سرمایه معادل 47 هزار و 956 میلیارد ریال بوده است که سهم شرکت های پذیرفته شده در بورس از این مبلغ، به میزان 45 هزار و 139 میلیارد ریال و شرکت های فرابورسی و ثبت شده نزد سازمان به میزان دو هزار و 817 میلیارد ریال است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس مجوزهای صادره، 85 درصد افزایش سرمایه ها از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی و مابقی از محل سود انباشته، اندوخته ها و مازاد تجدید ارزیابی دارائی ها تأمین شده اند.

ابوترابی گفت: طی 4 ماهه سال جاری، مجوز انتشار مبلغ 200 میلیارد ریال اوراق مشارکت و مبلغ یک هزار و 40 میلیارد ریال اوراق اجاره نیز صادر شد.

پيوستن دو هلدینگ به بازار سهام
هلدینگ سیمانی شرکت سرمایه گذاری و توسعه صنایع سیمان با سرمایه 2500 میلیارد ریال در بورس پذیرش شده اند. همچنين شرکت صدر تأمین که هلدینگ کاشی نیز پذیرش شده و بعد از ثبت نزد سازمان بورس مقدمات درج آن انجام می شود .

شرکت سرمایه گذاری داوریی تأمین وابسته به شستا و نفت سپاهان دو شرکت دیگری هستند که پذیرش آنها انجام گرفته وبعد از ثبت در سازمان درج می شوند.

معاون ناشران و امور اعضای شرکت بورس اوراق بهادار تهران درباره زمان عرضه سهام این شرکت ها در بورس اظهار داشت: در صورتیکه همه کارها از قبیل ثبت نزد سازمان، انتشار اطلاعیه صورت های مالی به موقع انجام گیرد پیش بینی می شود دو شرکت داوریی تأمین و نفت سپاهان تا پایان مرداد ماه عرضه شود.

وی درباره انتشار اوراق مشارکت طی هفته گذشته گفت: هفته گذشته 200 میلیارد ریال اوراق مشارکت شرکت لابراتور سینا دارو عرضه شد.

۱۳۹۲/۵/۱۴

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...