نسخه چاپی

گفت و گوی تلفنی روحانی با اردوغان

رئیس جمهوری اسلامی ایران در تماس تلفنی نخست وزیر تركیه با تاكید بر ضرورت تلاش برای استقرار صلح و ثبات در منطقه گفت: دولت جدید ایران همكاری‌های گسترده‌ای را برای توسعه روابط دوجانبه – منطقه‌ای و بین‌المللی با تركیه خواهد داشت.

به گزارش نما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمين دكتر حسن روحاني رئيس‌جمهوري اسلامي ايران عصر دوشنبه در تماس تلفني رجب طيب اردوغان نخست وزير ترکيه اظهار داشت: همه بايد تلاش کنيم که در منطقه صلح، ثبات و آرامش برقرار شود. دکتر روحاني با تشکر از تماس تلفني نخست وزير ترکيه تصريح کرد: بايد تلاش کنيم براساس وظيفه انساني و اسلامي خود خونريزي در منطقه متوقف شود. رييس‌جمهوري گفت: اميدوارم خداوند همه ما را موفق کند که به جاي خشونت، محبت و برادري را در منطقه بنشانيم.

دکتر روحاني افزود: همکاري في ما بين ايران و ترکيه در تحقق اين امر انساني و اسلامي بسيار اثربخش است. رييس‌جمهوري خاطر نشان کرد: دولت جديد ايران همکاري‌هاي گسترده‌اي را براي توسعه روابط دوجانبه – منطقه‌اي و بين‌المللي با ترکيه خواهد داشت. دکتر روحاني از تبريک اردوغان به مناسبت انتخاب وي به عنوان رييس‌جمهوري اسلامي ايران تشکر کرد.

نخست وزير ترکيه نيز در اين تماس تلفني از جانب خود، دولت و ملت اين کشور بار ديگر انتخاب دکتر روحاني را به عنوان رييس‌جمهوري اسلامي ايران تبريک گفت و علاقه‌مندي خود را براي سفر به ايران ابراز کرد. اردوغان با اشاره به سفر احمد داوود اوغلو وزير خارجه ترکيه به ايران و شرکت در مراسم تحليف دکتر روحاني خواستار توسعه روابط هر چه بيشتر تهران و آنکارا در همه زمينه‌ها شد. دکتر روحاني و اردوغان پيشاپيش فرا رسيدن عيدسعيد فطر را به يکديگر و ملت‌هاي دو کشور تبريک گفتند.

۱۳۹۲/۵/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...