نسخه چاپی

دیدار روسای مجالس ایران و الجزایر

علی لاریجانی روز گذشته در دیدار رییس مجلس سنای الجزایر و هیات همراه با ایشان، با اشاره به اوضاع خاورمیانه و شمال آفریقا و نقش قدرت‌های جهانی در دامن زدن به ناآرامی‌ها و اختلافات قومی و مذهبی در جهان اسلام گفت: آشفتگی و بهم ریختگی در كشورهای مسلمان از جمله مصر، تونس و لیبی بیش از همه به نفع رژیم اشغالگر قدس است.

به گزارش نما به نقل از ایسنا،رییس‌مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دست پنهان قدرت‌های جهانی در رشد جریانات و گرایشات افراطی و گروه‌های تروریستی در منطقه کاملا مشهود است.

لاریجانی در همین زمینه بر نقش خطیر و مسوولیت مهم کشورهای اسلامی بویژه علمای دینی در جلوگیری از رشد گرایشات افراطی و تندرو در جهان اسلام تاکید کرد و خواستار همکاری کشورهای مسلمان و مجامع منطقه‌ای اسلامی مانند سازمان همکاری اسلامی در این زمینه شد.

وی همچنین با اشاره به مناسبات دو کشور ایران و الجزایر، این مناسبات را دارای روابطی عمیق و پایدار و همواره روبه رشد خواند و خاطر نشان کرد: دو کشور از ظرفیت‌ها و امکانات فراوانی برای ارتقای سطح همکاری‌های دوستانه در عرصه‌های مختلف برخوردارند.

رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه در بر نقش مهم ارتباطات پارلمانی در تسهیل و رشد مناسبات سیاسی، اقتصادی از فرهنگی تاکید کرد.

عبدالقادرین صالح رییس مجلس سنای الجزایر نیز در این دیدار حضور هیات پارلمانی کشورش در مراسم تحلیف ریاست جمهوری کشورمان را نشان از عمق دوستی دو ملت و اراده آنها برای تعمیق همکاری‌های فی‌مابین دانست.

وی در ادامه با تشریح تحولات منطقه شمال آفریقا بویژه کشورهای لیبی، مصر و تونس بر ضرورت استمرار رایزنی‌ها و مشورت‌ها منظم میان دو کشور در زمینه تحولات منطقه تاکید کرد و ابراز امیدواری نمود با همکاری کشورهای اسلامی آرامش و امنیت در منطقه ایجاد شود.

رییس مجلس سنای الجزایر همچنین موضوع فلسطین را نگرانی مشترک کشورهای اسلامی خواند.

عبدالقادر بن صالح در ادامه مطالبی در خصوص آخرین تحولات کشورش در روند انجام اصلاحات در قانون اساسی و سایر قوانین در این کشور ارائه کرد.

۱۳۹۲/۵/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...