نسخه چاپی

وضعیت حجاب در پنج سال گذشته تغییری نكرده

رئیس پلیس امنیت اخلاقی با اعلام اینكه وضعیت حجاب در پنج سال گذشته تغییری نكرده است گفت: پلیس به منظور رصد وضعیت حجاب در كشور هرماه از وضعیت پوشش در سطح شهر فیلمبرداری می كند.

به گزارش نما، سرهنگ مسعود زاهدیان در گفتگو با مهر اظهار داشت: مصادیق بدحجابی نسبت به سالهای گذشته هیچ تغییری نکرده است و پلیس تعیین کننده این مصادیق نیست. ما فقط قانون را اجرا می کنیم و مصادیق را کمیته ویژه ای که با حضور دستگاهها در وزارت کشور تشکیل شده تعیین می کند.

وی ادامه داد: پلیس هرماه از وضعیت حجاب افراد در سطح کلانشهرها فیلم می گیرد تا وضعیت حجاب و تغییرات آن را رصد کند. در پنج سال اخیر وضعیت حجاب تغییری نکرده و تنها بنا به شرایط فصل رنگ لباس و مدل آن دچار تغییر شده است. البته مصادیق بدحجابی با برگزاری کلاس های آموزشی به ماموران آموزش داده شده و آنها با این مصادیق برخورد می کنند.

رئیس پلیس امنیت اخلاقی با اشاره به اینکه شرکتهای خصوصی اجازه ندارند کارمندانشان را مجبور به استفاده از لباسهای نامناسب کنند، افزود: پلیس امنیت اخلاقی در صورت شکایت یا ارائه گزارش در مورد مجبور کردن افراد به استفاده از لباس نامناسب یا آرایش غیرمتعارف پلیس وارد موضوع شده و با مسئولان این شرکتها برخورد می کند.

به گفته زاهدیان، پلیس علاوه بر اقدامات سلبی در حوزه عفاف و حجاب اقدامات فرهنگی بسیاری را انجام داده است. ۲۷ دستگاه در حوزه عفاف و حجاب مسئول هستند که اگر به وظایفشان عمل کنند دیگر نیازی به اقدامات سلبی پلیس در این حوزه نیست. ما به دلیل اینکه مسئولیتمان در جامعه انجام می دهیم بیشتر در دید مردم قرارداریم.

وی افزود: از میان دستگیر شدگان تعداد اندکی به مراکز پلیس منتقل می شوند که سعی می کنیم این افراد را در مرکز هدایت و توجیه کنیم و با برنامه هایی که داریم کمتر این افراد به مراجع قضایی معرفی شوند.

رئیس پلیس امنیت اخلاقی با اشاره به اینکه کارکرد کم دستگاهها موجب ورود پلیس به حوزه اقدامات سلبی و برخورد شده است، تاکید کرد: دستگاههای دولتی باید در حوزه عفاف و حجاب به وظایفی که مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی است عمل کنند.

۱۳۹۲/۵/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...