نسخه چاپی

طرفداران مرسی: برای مرگ آماده‌ایم

جماعت اخوان المسلمین مصر در واكنش به تلاش ارتش برای متفرق كردن تحصن طرفداران محمد مرسی رئیس جمهور بركنار شده این كشور در دو میدان رابعه العدویه و النهضه اعلام كرد: اخوان المسلمین در میدان التحریر و در برابر كاخ ریاست جمهوری تظاهرات خواهد كرد.

به گزارش نما، طرفداران مرسي که در معابر عمومي در قاهره تجمع کرده‌اند، به رغم تهديدهاي دولت براي مرگ اعلام آمادگي مي‌کنند.

دولت مصر تهديد کرده است براي تخليه محل‌هاي تجمع طرفداران مرسي در قاره به زور متوسل شود و احتمالا اين تهديد از صبح روز دوشنبه به اجرا درخواهد آمد. به نظر مي‌رسد نيروهاي امنيتي دستور دارند در اطراف محل‌هاي تجمع معترضان در قاهره مستقر شوند. ناظران احتمال به راه افتادن حمام خود را دور از ذهن نمي‌دانند.

طرفداران محمد مرسي با کيسه‌هاي شن ميداني در قاهره را به يک موضع استحکامي مبدل کرده‌اند. از دو هفته پيش طرفداران مرسي با هدف بازگرداندن رئيس جمهوري برکنار شده در اطراف يک مسجد اردوگاهي ايجاد کرده‌اند. به رغم تهديدهاي مقامات دولتي هيچ خللي در عزم معترضان ايجاد نشده است.

يکي از معترضان طرفدار مرسي گفت: رسانه‌ها مي‌گويند 120 پليس ضد شورش براي جمع آوري تجمع در اين ميدان و ميدان نهدا بسيج شده‌اند. حتي اگر شمار نيروهاي پليس يک ميليون نفر هم باشد، براي ما تفاوتي نمي‌کند. ما اينجا آماده مرگيم.

يکي ديگر از معترضان گفت: جز مرگ در راه شرافت گزينه ديگري وجود ندارد. يا مي‌ميريم يا پيروز مي‌شويم و راه ديگري وجود ندارد.

معترضان مرسي را تنها رئيس جمهوري مشروع مي‌دانند. عبدالفتاح السيسي مسئول برکناري مرسي از قدرت است. در پي برکناري مرسي در سوم ماه ژوئيه دولتي انتقالي زمام امور را در دست گرفته است. اما اخوان المسلمين اين دولت را رد کرد. بن بست سياسي در مصر طولاني شده است. آمريکا اصلي‌ترين حامي مالي مصر با اميد به اين که تمامي نيروهاي کشور در نقشه راه اعلام شده مشارکت داشته باشند، اين دولت انتقالي را تاييد کرد. براساس زمانبندي‌ها کار برگزاري انتخابات عمومي و تصويب قانون اساسي جديد بايد تا اوايل سال دو هزار و چهارده به اتمام برسد.

۱۳۹۲/۵/۲۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...