نسخه چاپی

ظریف در مراسم معارفه‌اش: امیدوارم فصل جدیدی را آغاز كنیم

وزیر امور خارجه كشورمان ابراز امیدواری كرد شاهد فصل جدیدی در سیاست خارجی كشور در شرایط كنونی باشیم و گفت:‌ سیاست خارجی حوزه گرایش‌های ویژه و نگرش‌های فردی، جناحی و حزبی نیست.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان امروز (شنبه) در مراسم تودیع و معارفه وزرای خارجه سابق و جدید این وزارتخانه طی سخنانی گفت: از حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور که بر من و وزارت امور خارجه منت گذاشتند و اولین معارفه را با حضور خود در این وزارت انجام دادند، سپاسگذاری می‌کنم.
وی گفت: شخصیت والای رئیس جمهور که در همه حوزه‌ها به ویژه حوزه سیاست خارجی زبانزد خاص و عام و شناخته شده در سطح جهانی است، همین گونه اقتضا می‌کرد که حضورشان در این مراسم آغازگر معرفی وزرا باشد.
ظریف یادآور شد: البته این حضور و آگاهی و احاطه‌ای که آقای روحانی به سیاست خارجی دارند، هم برای ما توشه‌ای است و هم یک امتحان و کار ما را بسیار دشوار می‌کند که بتوانیم به خوبی از این امتحان خارج شویم.
وی از حضور وزرای پیشین امور خارجه در این مراسم تشکر کرد و آن را نمادی از شروعی جدید در وزارت خارجه و اجماع ملی برشمرد و افزود: سیاست خارجی حوزه گرایش‌های ویژه و نگرش‌های فردی، جناحی و حزبی نیست. حضور این بزرگواران در این مجمع، نشانگر این واقعیت است که مجموعه ما با پشتوانه کل نظام حرکت خواهد کرد.


ظریف از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، رئیس کمیسیون امنیت ملی، اعضای هیئت رئیسه مجلس و ... حاضر در این مراسم قدردانی کرد و با اشاره به حضور معاونان سابق و کنونی وزارت خارجه در این مراسم گفت: شاید سال‌هاست که این تعداد از معاونان در یک مکان دو هم جمع نشده باشند، این فرصت استثنایی را برای بنده فراهم کرده که انشاءالله با حمایت و همکاری همه که بنده در خدمت این گروه بسیار عزیز کارشناسی وزارت خواهم بود، با همراهی و همدلی فصل جدیدی را در این شرایط دشوار برای سیاست خارجی آغاز کنیم.


وزیر خارجه جدید با بیان اینکه فرصت بیشتری خواهم داشت که در محضر دوستان بحث‌های مفصل‌تری را در اجرای فرمایشات رئیس جمهور مبنی بر ضرورت کار کارشناسی و اجرای منویات مقام معظم رهبری، رئیس جمهور و تصمیمات نظام داشته باشم، اظهار داشت: کاملا معترفم ما شروعی داریم که حتما با پایانی در یک آینده نزدیک مواجه خواهد بود؛ خوش به سعادت برادر خوب و بزرگوارم آقای صالحی که نماد اخلاق است و این امتحان را با موفقیت پشت سر گذاشت و همچنین سایر وزرایی که الان در محضرشان هستیم.


ظریف با اشاره به ریاست صالحی بر سازمان انرژی اتمی گفت: البته آقای دکتر صالحی هیچ وقت وزارت خارجه را ترک نخواهد کرد.


وی افزود: امیدوارم شایسته این لطف و بزرگواری آقای روحانی، مردم خوب و نمایندگان باشم و بتوانم روزی که مراسم تودیع و معارفه جانشین بنده باشد با همان سربلندی که گذشتگان من این ساختمان را ترک کردند با کمک شما با سربلندی این ساختمان را ترک کنم و امیدوارم روزهای بهتری در آینده داشته باشیم.

۱۳۹۲/۵/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...