نسخه چاپی

عسگراولادی: تجدید سازمان خواهیم كرد/ بازتولیدگفتمان اصولگرایی منجربه پالایش برخی افراد می​شود


به گزارش نما - هفته نامه شما در گفت و گویی با حبیب الله عسگراولادی نوشت:

*آینده اصولگرایی آینده ای روشن و امیدوار کننده است اصولگرایی یک گفتمان است آثار وجودی این گفتمان، برگفتمان رقیب در انتخابات سایه انداخته است و آنها این سایه را نمی توانند نادیده بگیرند. شما ملاحظه کنید رقیب ما در سال 88 راه افراطرا در پیش گرفت و کشور را تا لب پرتگاه پیش برد، امّا مقاومت مردم آنها را سر عقل آورد و اکنون هیچ کس از آن اعمال بی منطق و احساس خود بزرگ بینی دفاع نمی کند.

* قرار نیست اصولگرایان تا قیامت مورد اقبال مردم قرار بگیرند. مفهوم جمهوریت آن است که قدرت دست به دست شود لذا ما حضور جدّی در صحنه خواهیم داشت تا حداقل 4 سال دیگر یا حداکثر 8 سال دیگر با بازسازی سازمان رأی خود انشاءالله برگردیم.

* اصولگرایان نیاز به بازخوانی و بازتولید گفتمان خود دارند کاری که در انتخابات گذشته مورد غفلت قرار گرفت. تکثر در اضلاع اصولگرایی یک تهدید است ما باید آن را تبدیل به فرصت کنیم.

*{در پاسخ به اینکه از تندرو های اطراف آقای هاشمی تا تند رو های اطراف احمدی نژاد، اصولگرا نامیده می شوند. به نظر شما نیاز به یک پالایش جدی حس نمی شود؟} مایل نیستم از کسی ، شخصی و اشخاصی اسم بیاورم. امّا اگر گفتمان اصولگرایی را بازتولید کنیم به طور طبیعی کسانی که خارج از این گفتمان قرار گیرند مورد پالایش قرار می گیرند.

*اصولگرایان باید از کادرهای ورزیده جوان خود رونمایی کنند تا نسل جدید رهبران اصولگرا بتوانند حداقل دو دهه کاروان اصولگرایی را درست رهبری کنند.

*از وضعیت تحزب در اصولگرایی راضی نیستم باید با فکر و ایده جدید در این باره سرمایه گذاری کنیم. مدلهای تحزب که در دهه 40 ، 50 ، 60 یا حتی 70 وجود داشته امروز کارآمدی ندارد. الان گردش ارتباط و نوع ارتباطات به گونه ای است با دهه های قبل کاملاً متفاوت است. ما باید در عصر خودمان زندگی کنیم شاید بنده این توفیق را نداشته باشم امّا کادرهای جوان اصولگرایی این ضرورت را حس می کنند وانشاءالله به سمت آن حرکت خواهند کرد.

*مشکلات داشتن یک حزب خوب فراتر از این حرفهاست که برخی با تمسک دوکلمه حزب «فراگیر» می خواهند بر آن سرپوش بگذارند. مشکلات عدم شکل گیری حزب مطلوب در درجه اول در درون تک تک ماست اول یک نفر باید با خودش جمع شود تا بعد توفیق پیدا کند با دیگران زیر یک سقف کار حزبی و گروهی کند. روح تفرد در انسان مانع جمع شدن، وحدت و همگرایی است.

* آینده موتلفه اسلامی روشن است. موتلفه یک کلمه طیبه است و همانند نهری جاری است. ممکن است ما فراز و فرودهایی را تجربه کنیم امّا تا انقلاب هست بخواست خداوند حزب موتلفه هم هست چون حزبی خدائیست و ریشه دار و فراگیر بوده و با تقدیر خداوند خواهد بود.من به آینده فوق العاده خوشبین هستم. با مدد خداوند ما بزودی تجدید سازمان خواهیم کرد و در میدان رقابت های سیاسی جدّی تر حضور خواهیم یافت عدم توفیق ظاهری در انتخابات هم نباید اثری در روحیه جمعی ما داشته باشد.

۱۳۹۲/۵/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...