نسخه چاپی

فرصتی عالی برای ایران در المپیك

عکس خبري -فرصتي عالي براي ايران در المپيک

نایب قهرمان تكواندوی المپیك 2012 لندن در مورد افزایش تعداد سهمیه‌های تكواندو در المپیك ریو، گفت: تكواندوی ایران توان كسب همه سهمیه‌های ممكن را دارد.

به گزارش نما به نقل از جام ورزشی: محمد باقری معتمد اظهار کرد: افزایش تعداد سهمیه‌های حضور در المپیک از دو نفر به چهار نفر در بخش مردان 100 درصد به سود تکواندوی ایران و هر کشوری است که در این رشته سرمایه‌گذاری کرده است، تکواندوی قدرتمند ایران توان زیادی دارد و فکر می‌کنم که ما هر چهار سهمیه را می‌گیریم.


وی افزود: غیر از نفراتی که از طریق حضور در مسابقات کسب سهمیه ، سهمیه المپیک را می‌گیرند دو نفر باقی مانده از طریق شرکت در مسابقات جایزه بزرگ سهمیه می‌گیرند. حضور در این رقابت‌ها دعوتی است و بهترین‌های حاضر در رنکینگ به این رقابت‌ها دعوت می‌شوند. در مجموع این مسابقات هر کسی رنکینگ بهتری داشته باشد می‌تواند سهمیه المپیک را بگیرد.


قهرمان تکواندوی جهان با تاکید بر این که این افزایش تعداد سهمیه‌های المپیک خیلی به سود تکواندوی ایران خواهد بود، گفت: این فرصتی است که برای ملی‌پوشانی که سال‌ها پشت خط ورود به المپیک ماندند و به دلیل تعداد محدود سهمیه‌ها نتوانستند در این بازی‌ها شرکت کنند. در سال‌های قبل بسیاری از تکواندوکاران خوب ما نمی توانستند المپیک را تجربه کنند، اما اکنون این فرصت حضور برای آنها هم ایجاد شده است.



وی در پاسخ به این سوال که از هر کشور چند نفر در یک وزن می‌توانند سهمیه المپیک را کسب کنند، ادامه داد: این موضوع را به صورت دقیق نمی‌دانم، اما شنیده‌ام که برای حضور در مسابقات گرند پری، هر کشور یک نماینده می‌تواند اعزام کند و نفر دیگری اگر در رنکینگ باشد برای شرکت در این رقابت‌ها باید هزینه‌هایی را بپردازد.



باقری معتمد با اشاره به این که هدف طولانی مدتش حضور در المپیک 2016 ریو است، یادآور شد: هدف بزرگی دارم به مدال المپیک ریو فکر می‌کنم و دوست دارم در آن بازی‌ها شرکت کنم و باز هم برای کشورم افتخار آفرینی کنم. شرایط سخت است و باید زمانی بگذرد تا ببینم که چه می‌شود و چه پیش می‌آید.



قهرمان تکواندوی جهان که مدت‌ها به دلیل مصدومیت از میادین دور بود و در مورد دعوت شدن به اردوی تیم ملی جهت اعزام به بازی‌های کشورهای اسلامی، گفت: من 10 ماه از میادین دور بودم و باید از یک جا شروع می‌کردم، حضور در بازی‌های کشورهای اسلامی مسابقات خوبی است که خودم را محک بزنم. برای این که بتوانم به اوج آمادگی برسم زمان کمی دارم، اما قطعا با تمریناتی که استاد خلیفه و خضرایی برایم در نظر می‌گیرند به اوج آمادگی می رسم.



وی اظهار کرد: هدف کوتاه مدت پیش رویم حضور موفق در بازی‌های آسیایی 2014 اینچئون است و حضور در بازی‌های کشورهای اسلامی فرصت خوبی برای آماده شدن است. البته بعد از این رقابت‌ها ، مسابقات جام جهانی را هم پیش‌رو داریم که باید ببینیم تا آن زمان چه شرایطی پیش می‌آید.

۱۳۹۲/۵/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...