نسخه چاپی

2 پیغام ظریف به دنیا در اولین گفتگو با اشتون

كارشناس مسائل بین‌الملل گفت: وزیر خارجه ایران در نخستین گفت‌وگوی خود با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ۲ پیام مهم به گروه ۱+۵ داد.

حسن بهشتی‌پور در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی فارس، با اشاره به گفتگوی تلفنی کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که در آن ظریف وزیر امور خارجه کشورمان بر آمادگی جمهوری اسلامی برای مذاکرات هدفمند در چارچوب زمانی معین با گروه 1+5 تأکید و اتحادیه اروپا را به تأمل و فکر نو درباره مسئله هسته‌ای ایران دعوت کرده بود، تصریح کرد: ظریف در این گفت‌وگو و در قالب 2 جمله 2 پیام مهم به طرف مقابل و دنیا داده است.

وی افزود: وزیر امور خارجه ایران ضمن اعلام آمادگی ایران برای آغاز هر چه سریعتر مذاکرات با گروه 1+5 اول بر این نکته تاکید کرده است که باید مذاکرات هدفمند باشد چرا که نمی‌شود گفت‌وگو برای گفت‌وگو دنبال شود. همچنین وزیر خارجه ایران درخواست تعیین چارچوب زمان معین را کرده است و با این پیام اعلام کرده که تا ابد نمی‌توان به مذاکره ادامه داد و باید وضعیت تحریم‌ها مشخص شود.

کارشناس مسائل بین‌‌الملل با بیان اینکه نشان می‌دهد ظریف یک دیپلمات حرفه‌ای است، تصریح کرد: برای ادامه روند مذاکرات با گروه 1+5 باید منتظر تعیین تیم هسته‌ای جدید باشیم؛ هر چند که به نظر می‌رسد شخص ظریف به عنوان سرپرست تیم مذاکره کننده هسته‌ای انتخاب شود.

به گزارش فارس، آخرین دور از مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 فروردین ماه سال جاری در آلماتی قزاقستان برگزار شده است.

۱۳۹۲/۵/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...