نسخه چاپی

عضو شوراي نگهبان و شهردار اصفهان در ميان گزينه‌ها

دولت از سه گزینه جدید برای تصدی وزارت علوم برنامه خواست

سه گزینه جدید برای تصدی وزارت علوم دولت روحانی مطرح شده اند كه نام عضو حقوقدان شورای نگهبان و شهردار اصفهان در میان آنها دیده می شود.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه هفته گذشته با رای اعتماد اعتماد به 15 وزیر پیشنهادی دولت یازدهم مجوز آغاز به کار رسمی دولت تدبیر و امید را امضا کردند اما در این میان به سه وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری، آموزش و پرورش و ورزش و جوانان نیز رای اعتماد ندادند.

با وجود اینکه رئیس جمهور در روزهای اخیر جعفر توفیقی را به عنوان سرپرست وزارت علوم معرفی کرده و برخی رسانه ها از احتمال معرفی وی به عنوان وزیر پیشنهادی علوم خبرداده اند، اما اخبار رسیده حکایت از آن دارد که کارگروه‌ها از سه شخصیت علمی و فرهنگی دیگر نیز تقاضای برنامه کرده و با آنها مذاکراتی داشته اند.

بر اساس این گزارش، محسن اسماعیلی عضو حقوقدان شورای نگهبان یکی از افرادی است که کارگروه‌ها از او درخواست برنامه کرده است. اسماعیلی فارغ التحصیل رشته حقوق خصوصی از دانشگاه تربیت مدرس و دانشیار رشته حقوق است و سابقه عضویت دوازده ساله در شورای نگهبان را دارد.

یکی دیگر از گزینه های مطرح برای وزارت علوم، مرتضی سقاییان نژاد شهردار اصفهان است. او سابقه ریاست دانشگاه صنعتی اصفهان را دارد و عضو هیئت علمی این دانشگاه بوده است.

همچنین محمدعلی‌کی‌نژاد عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس دانشگاه هنر اسلامی تبریز نیز یکی دیگر از گزینه های مطرح به عنوان وزیر پیشنهادی علوم به مجلس است که پیش از این نیز سمت‌هایی نظیر استانداری و رئیس دانشگاه سهند تبریز را برعهده داشته‌است.

وی دارای مدرک دکترای محیط زیست و دانش‌آموختهٔ دانشگاه تبریز و دانشگاه پیر و ماری کوری فرانسه است.

۱۳۹۲/۵/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...