نسخه چاپی

ساخت جدیدترین جنگنده پیشرفته ایرانی

معاون هماهنگ كننده نیروی هوایی ارتش با اشاره به فعالیت­های صورت گرفته در جهت خودكفا كردن نیروهای مسلح اعلام كرد: نیروی تخصص محور نهاجا در حال تولید هواپیمای جنگی جدیدی است.

به گزارش نما به نقل از فارس، امیر خلبان عزیز نصیرزاده معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش با اشاره به ساخت انواع جنگ افزارها به دست متخصصان ایرانی از جمله هواپیمای صاعقه که به تولید انبوه نیز رسیده، در رابطه با آخرین دستاوردهای نهاجا اعلام کرد: هم اکنون با مشارکت سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع در حال ساخت یک جنگنده پیشرفته هستیم.

وی افزود: ساخت این هواپیمای نظامی ما را به طور کامل از خرید هواپیماهای جنگنده به ویژه در بُعد آموزشی از خارج از کشور بی نیاز خواهد کرد.

نصیرزاده عنوان کرد: نیروی هوایی ارتش نخستین نیرویی بود که جهاد خودکفایی را آغاز کرد و کارهای بسیار بزرگی را در این زمینه انجام داده و خوشبختانه زیر ساخت های زیادی در زمینه تولید قطعات در نیروی هوایی به وجود آمده است.

وی در همین زمینه ادامه داد: در نیروی تخصص محوری مانند نیروی هوایی، بنیه قوی علمی و تخصص های مورد نیاز وجود دارد که این به ما در پیشبرد اهداف راهبردی نیرو در هر چه بیشتر خود کفا شدن بسیار کمک می کند.

به گزارش روابط عمومی نیروی هوایی ارتش، معاون هماهنگ کننده نهاجا همچنین در مورد آخرین دستاوردهای نیروهای مسلح در ساخت مهمات جنگی افزود: اقدامات بسیار خوبی در ساخت مهمات هوایی، مهمات دورزن و موشک های هوشمند انجام شده است.

* تولید و تست جدیدترین موشک‌های هوا به هوا و هوا به سطح

وی ادامه داد: نیروی هوایی با همکاری سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع در حال ساختن موشک‌های هوا به هوا و هوا به سطح است که در این زمینه اقدامات خوبی انجام شده که برخی از آنها با موفقیت آزمایش شده و برخی نیز در سال جاری به نتیجه خواهند رسید.

نصیرزاده در ادامه به بیان جدیدترین پیشرفت های حوزه دفاعی در جنگ الکترونیک پرداخت و تصریح کرد: در تمام ابعاد جنگ الکترونیک اعم از اقدامات آفندی و پدافندی، پیشرفت های خوبی داشته ایم.

وی با اشاره حضور کارکنان متخصص در حوزه جنگ الکترونیک خاطر نشان کرد: بسیاری از اقدامات نوآورانه صورت گرفته و پیشرفت های حاصله در امر جنگ الکترونیک به یُمن وجود نخبگانی است که در این حوزه فعال هستند.

۱۳۹۲/۵/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...