نسخه چاپی

تحليل‌گر شوراي آتلانتيك:

كاهش تنش با ایران، شانسی كه دولت اوباما باید از آن استفاده كند

یك تحلیل‌گر شورای آتلانتیك با اشاره به مشكلات سیاست خارجی آمریكا، كاهش تنش‌های هسته‌ای با ایران را شانس به‌وجود آمده برای دولت آمریكا در شرایط بغرنج سیاست خارجی این كشور دانست.

به گزارش نما به نقل از اندیشکده آمریکایی شورای آتلانتیک، «باربارا اسلیوین»، تحلیل‌گر و خبرنگار مشهور حوزه آسیای جنوبی در گزارشی با اشاره به مشکلاتی که سیاست خارجی آمریکا با آنها مواجه است، به باراک اوباما رئیس‌جمهوری این کشور توصیه کرده تا از فرصت به‌وجود آمده برای کاهش تنش‌ها با ایران استفاده کند.

بنابراین گزارش، اسلیوین تصریح کرد: مصر به‌عنوان متحد دیرپای آمریکا بین حکومت پلیسی و هرج و مرج در نوسان است، جنگ داخلی در سوریه ادامه دارد و خشونت در عراق، لبنان، یمن، لیبی، تونس و بحرین رو به افزایش است.

از سوی دیگر، کمتر کسی به پیشرفت در مذاکرات صلح اسرائیل – فلسطین خوش‌بین است و در خارج از خاورمیانه نیز، روسیه به دیوار پوتین برخورده است و چین هم در بهترین حالت، چیزی بین دوست و دشمن برای آمریکا است.

به نوشته این تحلیل‌گر آمریکایی، در بحبوحه چنین تصویر مخروبه‌ای، یک نقطه روشن بالقوه به‌وجود آمده است: «ایران». با تغییر رئیس‌جمهور در این کشور، شانس کاهش تنش‌ها بر سر مساله هسته‌ای و جلوگیری از ورود ایالات متحده به جنگ دیگری در خاورمیانه افزایش یافته است. در همین حال، ایران می‌تواند به بهبود شرایط در سوریه و لبنان هم کمک کند.

گفتنی است، اسلیوین از جمله خبرنگارانی بود که برای شرکت در اولین مصاحبه مطبوعاتی رئیس‌جمهور کشورمان به ایران آمد.

۱۳۹۲/۵/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...