نسخه چاپی

ادعای مخالفان سوری: موشك های شیمیایی از ایران شلیك شدند!

سخنگوی ائتلاف مخالفین سوریه در كنفرانسی مطبوعاتی مدعی شد كه مداركی به دست ائتلاف رسیده كه ثابت می كند نظام سوریه از سلاح شیمیای علیه مردم مناطق قوطه غربی و شرقی استفاده كرده است.

به گزارش نما، شبکه الجزیره بامداد امروز شنبه خبر داد که ائتلاف مخالفان و انقلابیون سوریه مدعی شده است که مدارکی در اختیار دارد که بکارگیری سلاح شیمیایی توسط نظام سوریه در دو منطقه قوطه غربی و شرقی سوریه را اثبات می کند.


بنا بر این گزارش، "خالد صالح" سخنگوی ائتلاف مخالفین سوریه در کنفرانسی مطبوعاتی مدعی شد که مدارکی به دست ائتلاف رسیده که ثابت می کند نظام سوریه از سلاح شیمیای علیه مردم مناطق قوطه غربی و شرقی استفاده کرده است.

وی که می گفت این مدارک توسط اشخاصی در درون نظام به دست آنها رسیده به بهانه حفظ امنیت جانی این اشخاص نامشان را افشا نکرد.



سخنگوی ائتلاف مخالفین همچنین تاکید کرد که نیروهای ارتش آزاد سوریه امنیت بازرسان سلاح شیمیایی سازمان ملل را که اکنون در دمشق حضور دارند را در صورت آمدن به این دو منطقه برای تحقیق در این بار را ، تامین خواهند کرد.



"صالح" اسرار کرد که بازرسان باید قبل از 48 ساعت آینده به این مناطق بروند.



در ادامه شبکه الجزیره برای اجرای سناریوی تخریبی و سیاه نمایی خود علیه نظام سوریه و هم پیمانان منطقه ای آن یعنی ایران و حزب الله با "نزار الحراكي" سفیر ائتلاف مخالفین در دوحه قطر گفتگو کرد.



سفیر ائتلاف در پاسخ به سوالی پیرامون شکل و مزمون مدارکی که مخالفان مدعی ان هستند گفت که به زودی ائتلاف این مدارک را تشریح خواهد کرد اما با اسرار مجریان شبکه الجزیره به ناگهان ادعای بزرگی را مطرح کرد که موجب شگفتی آنان نیز شد.





"الحراکی" مدعی شد که مدارک نشان می دهد که موشک های حامل مواد شیمیایی از چند نقطه در سوریه و خارج از سوریه از کشورهای دیگر به این دو منطقه شلیک شده اند.



وی در تکمیل ادعای بزرگ خود گفت: مدارک ما نشان می دهد که به احتمال زیاد موشک های حامل شیمیایی از "جبل قاسیون" در دمشق توسط نظام سوریه و از سوی نیروهای "حزب الله" و "کتائب الحق" و "لواء العباس" که از عراق به سوریه آمده اند و در کنار نظام می جنگند و از کشور خارجی مثل ایران و یا عراق به این منطقه شلیک شده اند.



وی که مشخص نیست چگونه چنین ادعای بزرگی را مطرح می کند اصرار کرد که این مدارک این صحبت و اینکه موشک ها از این کشورها شلیک شده اند را ثابت می کند.



گفتنی است که وزارت خارجه ایران استفاده از سلاح شیمیایی را محکوم کرده و اطمینان داده است که نظام سوریه به هیچ عنوان از سلاح شیمیایی علیه مخالفان و شهروندان بی گناه استفاده نکرده و نمی کند و این ماجرا سناریویی از پیش تعیین شده و همزمان با ورود بازرسان سازمان ملل برای مخدوش کردن چهره نظام سوریه و جلب توجه جامعه بین المللی توسط تروریست ها صورت گرفته است.



۱۳۹۲/۶/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...