نسخه چاپی

سلطان قابوس در تهران

بر اساس اخبار غیررسمی، پادشاه عمان در نظر دارد میان مسئولان ایرانی و مقامات آمریكایی برای حل و فصل اختلافات فی‌مابین میانجیگری كند.

به گزارش نما به نقل از قدس آنلاین، هنوز معلوم نیست سلطان قابوس پیامی هم به همراه دارد یا نه و اینکه مسئولان ایرانی چه واکنشی در برابر اقدام پادشاه عمان نشان خواهند داد؟ ولی در سال‌های اخیر، دولت عمان در چند مورد میانجیگری‌هایی میان ایران و آمریکا داشته است.

پیش از این "ایران هسته ای" نوشته بود: «برخی گزارش های واصله نشان می دهد که در سطح غیررسمی و غیرنهادی، طراحی هایی برای سوءاستفاده از این سفر و احیای آنچه در عرف دیپلماتیک "کانال عمان" خوانده می شود، در حال انجام است. مطابق این گزارش ها، یک تیم خاص در حاشیه وزارت خارجه دولت آقای روحانی در پی آن است که عمان را به عنوان کانالی برای ارتباط مستقیم با امریکا فعال کند.
اطلاعات موجود نشان می دهد این امر به هیچ وجه با سطح بالای دولت و شخص رئیس جمهور هماهنگ نشده و این تیم خاص قصد دارد مسؤولان دولت را در مقابل عمل انجام شده قرار بدهد.»
منبع یادشده افزود: «عقیده این تیم این است که مذاکرات هسته ای ایران با گروه 1+5 حتما باید با مذاکره دوجانبه با امریکا همراه باشد و این در حالی است که مسأله مذاکره با امریکا جز در موارد خاص -که بنا به مورد، تصمیم گیری می شود- خط قرمز نظام بوده و رهبر معظم انقلاب اسلامی به صراحت تکلیف آن را روشن کرده اند.
علاوه بر این، کارشناسان عقیده دارند مذاکره مستقیم با امریکا درباره مسأله هسته ای، اساسا اکنون به نفع کشور هم نیست چرا که دولت امریکا اکنون ایران را در موضع ضعف تصور می کند.»

۱۳۹۲/۶/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...