نسخه چاپی

صادق صبا دليل كاهش مخاطبان بي بي سي فارسي را پارازيت داخلي ايران معرفي كرد

ناامیدی BBC از كاهش مخاطب در ایران

عکس خبري -نااميدي BBC از کاهش مخاطب در ايران

صادق صبا رئیس بی بی سی فارسی، در برنامه دیدبان این شبكه، با اشاره به محدودیت های پارازیتی و پخش برنامه های بی بی سی در ایران، نكاتی را مطرح كرد كه قابل توجه است.

به گزارش نما به نقل از بولتن نیوز، صادق صبا، که گویا از کاهش مخاطبان این شبکه ناامید شده و خوراک مناسبی برای مخاطبان خود ندارد، با اشاره به پارازیت های منطقه ای که از داخل ایران روی شبکه های ضد انقلاب و مخالف نظام جمهوری اسلامی، اعمال می شود، با ناامیدی گفت: قبلا ماهواره پخش کننده برنامه بی بی سی هدف قرار می گرفت و به دنبال انتقادهای بی بی سی، آن روش متوقف شد. اما اکنون از روش های دیگری در داخل ایران استفاده می شود تا برنامه های بی بی سی توسط گیرنده های داخل ایران دریافت نشود.
صبا اضافه کرد: در این روش، پارازیت روی امواج و طول موج ها هدف گیری می شود، و شبکه های خاص قطع می شوند.
با وجود آن که بسیاری از کارشناسان اعلام کرده اند که این روش ارسال پارازیت هیچگونه خطر و خسارتی برای مردم دارد، اما صادق صبا ادعا کرد که این روش بسیار خطرناک است. این در حالیست که صادق صبا نه تنها مسوولیتی در داخل ایران ندارد که به واسطه آن بخواهد برای افراد دلسوزی کند باید توجه داشته باشد که به عنوان مخالف نظام و تریبون تبلیغاتی انگلیس خبیث مطرح است و او نمی تواند دراین زمینه اظهار کند.

رئیس بی بی سی فارسی، که از این روش ناامید شده و امکان اعتراض به آن را ندارد، انتظار دارد که جمهوری اسلامی، حتی در داخل خاک خود و در دفاع از تمامیت ارضی و مقابله با دشمنان و مخالفان، نیز از این روش استفاده نکند در حالی که جمهوری اسلامی نیازی به مجوز بین المللی ندارد و در چارچوب قوانین داخلی و حق تعیین سرنوشت امکان آن را دارد که از منافع ملی وامنیت داخلی خود در برابر دشمنان و مخالفان دفاع کند.
همچنین در پاسخ به رئیس بی بی سی فارسی باید گفت که نظام جمهوری اسلامی، برای سلامت شهروندان خود قطعا بیش از انگلیس، نگرانی دارد و قطعا از روش های علمی و فنی برای مقابله بادشمن استفاده می کند و اگر صادق صبا نگران سلامت مردم ایران هستند چرا به پخش برنامه های مداخله جویانه و براندازی نرم خود ادامه می دهند!
براین اساس، بهتر است که عوامل بی بی سی، دست از خباثت انگلیسی خود بردارند و به دنبال اقدامات بین المللی، و تلاش های خود برای حفظ مخاطبان بی بی سی فارسی، به دنبال بهانه نباشند و حال که مخاطبان خود را در حال کاهش می دانند، پارازیت های داخل ایران را بهانه نکنند.
زیرا هر کشوری اجازه دارد و باید در چارچوب قوانین داخلی خود، از منافع ملی و امنیت داخلی در برابر امواج تهاجم فرهنگی و خبری و براندازی نرم دفاع کند.
صادق صب در پاسخ به این پرسش که چرا برنامه ها را ساعت 12 شب تا 8 صبح که پارازیت کمتر است پخش نمی کنید با سفسطه ای خاص گفت: 2 ساعت برنامه رادیویی داریم و از 8 ساعت 2 ساعت کمی می شود و 6 ساعت می ماند اما برنامه ما 8 ساعته است پس نمی شود همه 8 ساعت را پخش کرد پس بقیه ساعات 12 تا 6 صبح هم نمی شود!
وی همچنین در مورد آپلود برنامه ها و پادکست گفت که پادکست را شروع کرده ایم به تدریج اما آپلود که تصویر دارد به خاطر کپی رایت نمی توانیم زیرا حق پخش تصویر را برای آن ساعت خاص بی بی سی فارسی گرفته ایم!
این نکات نشان می دهد که صادق صبا و سایر مدیران بی بی سی انگیزه خود را از دست داده و بی اثر بودن برنامه ها، کاهش مخاطبان، و همچنین کاهش درآمد مالی و... به ستوه آمده اند و به راهکارهای حفظ مخاطب وافزایش مخاطب علاقه ای نشان نمی دهند زیرا می دانند که حرفی برای گفتن ندارند و مردم به سریال ها بیش از برنامه 60 دقیقه بی بی سی علاقه نشان می دهند!؟ ...........

۱۳۹۲/۶/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...