نسخه چاپی

میرفخار گزینه تصدی معاونت اداری و مالی وزارت خارجه

عکس خبري -ميرفخار گزينه تصدي معاونت اداري و مالي وزارت خارجه

مدیركل امور كنسولی وزارت امور خارجه به جای بهروز كمالوندی عهده‌دار معاونت اداری و مالی وزارت امور خارجه می‌شود.

به گزارش نما، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان قرار است امروز (شنبه) اسامی معاونان این وزارتخانه را اعلام کند.

پس از آنکه بهروز کمالوندی معاون اداری و مالی وزارت امور خارجه به همراه صالحی و به عنوان سرپرست معاونت بین‌الملل سازمان انرژی اتمی از این وزارتخانه رفت، اسامی متعددی برای تصدی این پست اعلام شدند که از آن جمله مهدی دانش یزدی و محمدتقی موید بودند.

براساس آخرین اخبار رسیده از این وزارتخانه سید حسین میرفخار مدیرکل امور کنسولی وزارت امور خارجه به جای بهروز کمالوندی عهده‌دار این سمت می‌شود.

سید حسین میرفخار پیش از این، به مدت ۶ سال مدیرکل امور کنسولی وزارت امور خارجه بوده است.

وی در ابتدای شروع به فعالیتش در وزارت امور خارجه نیز مدیرکل امور کنسولی این وزارتخانه بوده و به عنوان سفیر ایران در اندونزی، مدیرکل سیاسی در جنوب شرق آسیا، سفیر ایران در چین، مدیرکل اداری، سفیر ایران در ایرلند و کارشناس ارشد دفتر مطالعات وزارت امور خارجه فعالیت کرده است.

براساس آخرین شنیده‌ها مرتضی سرمدی به عنوان مشاور عالی محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه و جایگزین سید امیرمنصور برقعی قائم مقام قبلی به فعالیت مشغول خواهد شد. برقعی نیز قرار است در سمت مشاور وزیر خارجه به فعالیت ادامه دهد.

سید عباس عراقچی معاون آسیا و اقیانوسیه، حسین امیرعبداللهیان معاون آفریقا و عربی و حسن قشقاوی معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه در سمت‌های خود ابقا می‌شوند.

مهدی دانش یزدی نیز به جای محمدمهدی آخوندزاده معاون امور حقوقی و بین‌المللی این وزارتخانه می‌شود. براساس این شنیده‌ها محمدمهدی آخوندزاده کماکان نماینده ویژه ایران در امور دریای خزر خواهد بود.

گفته‌ می‌شود مجید تخت روانچی دستیار سابق کمال خرازی و سفیر اسبق ایران در سوئیس نیز به جای علی اصغر خاجی عهده‌دار معاونت اروپا و آمریکا ‌خواهد شد.

مرضیه افخم نیز به عنوان سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه عهده دار این سمت می‌شود.

رامین مهمان‌پرست رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای نیز قرار است عهده دار یکی از سفارتخانه‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور شود.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه پیش از این در گفت‌وگو با خبرنگار فارس درباره انتصابات جدید در وزارت امور خارجه با بیان اینکه در حال حاضر پایان ماموریت سفرا و رؤسای نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور با تغییر دولت همزمان شده است، گفت: برخی از دوستان معاونین وقت رفتن‌شان به ماموریت است، باید از برخی دوستان دیگر در سمت‌های دیگر استفاده شود و برخی نیز در شورای معاونین باقی خواهند ماند.

ظریف در پاسخ به این پرسش که شما در خصوص انتصاب‌های خارج از بدنه کارشناسی وزارت امور خارجه و به توصیه این و آن چه تصمیمی خواهید گرفت؟ تصریح کرد: من متعهدم که با کارشناسان وزارت امور خارجه کار کنم و حتما از وجود افراد متعهد و متخصص که در هر دوره‌ای به وزارت خارجه آمده‌اند و توان کار دارند در این وزارتخانه و در بهترین جا استفاده خواهم کرد، ولی هیچ تعهدی نسبت به کسانی که بدون توان کارشناسی و بر اساس ملاحظات سیاسی آمده‌اند، احساس نمی‌کنم.

۱۳۹۲/۶/۹

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...