نسخه چاپی

هاشمی رفسنجانی:سوریه دژ مستحكم مقابله با اسرائیل است

در جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام، بررسی و تدوین سیاست‌های كلی اقتصاد مقاومتی، جهاد و حماسه اقتصادی در دستور كار قرار گرفت.

هاشمی رفسنجانی:سوریه دژ مستحکم مقابله با اسرائیل است
به گزارش افکارنیوز، در این جلسه، ابتدا آخرین شرایط و وضعیت سیاسی منطقه به ویژه بحران سوریه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و رئیس جمهور، تحلیل خود را از اوضاع بحرانی سوریه و تحرکات داخلی و تهدیدهای خارجی علیه این کشور و مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در قبال این تحولات و تحرکات به اطلاع اعضا رساند.
هاشمی رفسنجانی در ادامه، ابتدا با تسلیت ایام شهادت امام جعفر صادق(ع) به جهان تشیّع و امت اسلامی، یاد و خاطره شهیدان بزرگوار دولت، شهید رجایی و شهید باهنر را به عنوان دو عنصر مخلص انقلاب اسلامی گرامی داشت و گفت: خدمات این عزیزان به انقلاب در زمان خود و شهادت این دو بزرگوار، آنان را برای همیشه در بزم انبیای الهی در تاریخ و خاطر مردم قدرشناس ایران جاودان کرد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با تبریک هفته دولت به همه دولتمردان جمهوری اسلامی ایران به ویژه رئیس جمهور و وزرای دولت گفت: تقارن آغاز کار دولت یازدهم با هفته دولت را به فال نیک گرفته و امیدواریم دولت در حل مشکلات پیش روی کشور موفق باشد.

وی همچنین سلامت و بهبودی هر چه سریع‌تر آقای عسگراولادی را از درگاه احدیت مسألت کرد.

هاشمی رفسنجانی، با ابراز نگرانی شدید از بحران‌آفرینی هایی که در کشورهای جهان اسلام در حال اوج‌گیری است، گفت: اوج این بحران‌آفرینی‌ها را در حال حاضر در کشور سوریه مشاهده می‌کنیم.

وی به مقدمه‌چینی‌های قبلی آمریکا برای حمله به سوریه اشاره کرد و گفت: به نظر می‌رسد هدف اصلی آمریکا از ماجراجویی در منطقه، محدود به سوریه نیست و کل خاورمیانه را دربرمی گیرد.

وی به نقش‌آفرینی اسرائیل در جنگ‌افروزی‌های آمریکا و متحدانش در منطقه اشاره کرد و گفت: دامنة حمله و تجاوز آمریکا احتمالاً به سوریه و شروع جنگ در این کشور محدود نخواهد بود و در واقع بازی خطرناک جنگ‌افروزی آنان ممکن است دامن کل منطقه را فرا گیرد.

هاشمی رفسنجانی گفت: ممکن است، شروع جنگ با اراده آنان باشد، ولی ختم آن، در اختیار آنان نخواهد بود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اهمیت راهبردی سوریه در منطقه، به عنوان دژ مستحکم مقابله با اسرائیل گفت: جمهوری اسلامی ایران در مقابل ماجراجویی‌های آمریکا که مانند ابر سیاهی کل منطقه را فرا می‌گیرد، باید هوشیارانه و آگاهانه برخورد کند.

وی تأکید کرد: باید ضمن حفظ وحدت و هماهنگی و انسجام در داخل از انقلاب اسلامی خود صیانت کنیم.

وی با انتقاد از اظهار مواضع سیاسی توسط افراد و کانال‌های غیررسمی که می‌تواند برای سیاست خارجی کشور تبعات منفی به همراه داشته باشد تأکید کرد: باید از بیان مواضع غیررسمی و افراطی توسط افراد غیرمرتبط پرهیز شود و مواضع اصولی و هوشیارانه نظام توسط کانال‌های رسمی و مسئول بیان شود.

در این جلسه که علاوه بر اکثریت اعضا، وزرای صنعت، معدن و تجارت، امور اقتصادی و دارایی، رئیس کل بانک مرکزی، معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند، پس از قرائت سند ایده‌های اولیه، ارسالی از دفتر رهبری معظم انقلاب اسلامی و بحث و استدلال مبسوط اعضا و مدعوین، مقرر شد، با توجه به شروع کار دولت جدید و ضرورت استفاده از نظرات کارشناسان مربوطه در دولت، این موضوع به کمیسیون مربوطه در مجمع ارائه شود تا مورد بررسی مجدد قرار گیرد.

۱۳۹۲/۶/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...