نسخه چاپی

مردم خشمگین اوباما را هو كردند

عکس خبري -مردم خشمگين اوباما را هو کردند

همزمان با آغاز سخنرانی اوباما رئیس جمهور آمریكا درباره سوریه ، مردم شهرهای مختلف امریكا با تجمع در میادین و خیابانهای اصلی ضمن هو كردن اوباما و شعارهای مخالفت آمیز برضد او ، از كنگره خواستند مانع جنگ افروزی جدید كاخ سفید شود

به گزارش نما به نقل از واحد مرکزی خبر از نیویورک، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی خود گفت:تصمیم حمله به سوریه را به کنگره آمریکا واگذار کرده است تا برای این اقدام از نمایندگان مردم آمریکا مجوز دریافت کند. اوباما با این سخنان حرکت خود به سمت جنگ را به صورت موقت متوقف کرد و توپ را به زمین کنگره انداخت.جلسه نمایندگان مجلس و سنای آمریکا نهم سپتامبر یعنی هشت روز دیگر بعد از تعطیلات تابستانی برگزار میشود.

همزمان با سخنرانی اوباما در میدان تایمز نیویورک تظاهرات کنندگان فریاد می زدند: ما جنگ دیگری نمی خواهیم، اوباما شرم کن و بی گناهان سوریه را به خاک و خون نکش.

نکته قابل توجه در این تظاهرات، دریافت سخنان همزمان اوباما از کاخ سفید و فریادهای مخالفت مردم با این اظهارات اوباما بود.

برخی از گردانندگان تظاهرات با استفاده از رادیو و تلفن همراه، محورهای سخنان اوباما را دریافت و برای معترضان تکرار می کردند. واکنش مردم به این سخنان، هو کردن اوباما و شعارهای مخالفت آمیز برضد او بود.

همچنین هنگام آن بخش از سخنان اوباما که مدعی شد ارتش سوریه برضد مخالفان از سلاح شیمیایی استفاده کرده است، تجمع کنندگان به یکباره فریاد دروغگو، دروغگو سر دادند.

این افراد تصاویر اوباما را در کنار تصاویر جورج بوش، رییس جمهور جنگ طلب قبلی آمریکا قرار داده و زیر آن نوشته بودند: این دو نفر هیچ تفاوتی با هم ندارند و هر دو جنگ طلب هستند.

این افراد همچنین دست نوشته هایی در دست داشتند که بر روی آنها نوشته شده بود: دست از سر مردم سوریه بردارید.

مخالفان حمله آمریکا به سوریه با توزیع اعلامیه هایی، سابقه دروغگویی کاخ سفید درباره وجود سلاحهای کشتار جمعی در عراق در زمان جرج بوش را به رهگذران یادآوری می کردند.

چند نفر از شهروندان نیویورک در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر، از قصد واشنگتن در برافروختن آتش جنگی جدید در خاورمیانه ابراز انزجار کردند.

تظاهرات کنندگان در مقابل دوربین های خبری از مردم دیگر شهرهای آمریکا می خواستند روز یکشنبه نیز در اعتراض به تجاوز احتمالی آمریکا به سوریه، به خیابانها بریزند.

جمعی از مسلمانان و بویژه اتباع سوری مقیم نیویورک نیز در این تظاهرات مردمی حضور داشتند.

دومین تظاهرات فعالان ضد جنگ در پاریس

فعالان ضد جنگ و حامیان صلح در فرانسه نیز برای دومین بار در مخالفت و اعتراض به مواضع فرانسوااولاند در پاریس تظاهرات کردند.

گروه مخالفان جنگ این تظاهرات را از میدان سن میشل تا میدان پان تئون برگزار کردند تا از این طریق صدای اعتراض خود را به فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه برای همراهی نکردن امریکا در این جنگ برسانند.

یکی از شرکت کنندگان در تظاهرات گفت .. ورود به این جنگ واقعا دیوانگی است چون انداختن کبریت به انبار باروت است . فرانسه با گرفتاریهای اقتصادی روبروست . چه کسی می خواهد هزینه این جنگ را پرداخت کند عربستان سعودی با پول نفت در جهت حمایت از صهیونیست ها است.

یکی دیگر از شرکت کنندگان در این تظاهرات با بیان اینکه من یک فرانسوی وطن دوست اما مخالف جنگ هستم گفت .. مردم سوریه از همه مذاهب در کنار هم با ارامش زندگی میکردند اما کشورهای غربی وارد شدند و برای انها تعیین تکلیف کردند.

اولاند یک قاتل است و همدستی اش با اوباما نفرت انگیز است.

در این تظاهرات معترضان با حمل عکس ها و پارچه نوشته هایی درباره نتایج جنگ های افغانستان ، عراق و لیبی ، حمایت غربی ها از تکفیری ها و سلفی ها را در سوریه متناقض با شعار مبارزه با تروریست دانستند.

در این تظاهرات شرکت کنندگان با صدای بلند اعلام کردند اگر فرانسوا اولاند بدون نظر مردم و مشورت با مجلس وارد این جنگ شود قاتل جنگی است.

یکی از شرکت کنندگان در این تظاهرات با بیان اینکه من واقعا از سیاست کشورهای اروپایی متنفر هستم گفت .. مسئولان این کشورها ماشین دروغ پردازی هستند که قبل از گزارش بازرسان از جنگ حرف می زنند ، شکی نیست که سلفی ها و گروههای تروریست در سوریه برنامه غربی ها را پیاده می کنند تا به هر قیمتی جنگ را به سوریه تحمیل کنند.

جدیدترین نظرسنجی ها در فرانسه حکایت از این دارد که 64 درصد مردم این کشور مخالف ورود فرانسه به جنگ احتمالی و همراهی با امریکا هستند.


۱۳۹۲/۶/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...