نسخه چاپی

عقب نشینی اوباما و بازتاب آن در جهان

پس از اینكه باراك اوباما، تصمیم كاخ‌سفید درباره حمله به سوریه را به نظر كنگره این كشور وابسته دانست، رهبران كشورهای متحد واشنگتن در واكنش‌های ‌متفاوت از تصمیم رئیس‌جمهوری آمریكا استقبال كرده و آن را «سنجیده» خواندند.

به گزارش نما به نقل از شما نیوز، دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا، در پی اظهارات روز شنبه (۳۱ اوت - نهم شهریور) باراک اوباما، گفت: "من موضع آقای اوباما در مورد سوریه را درک و از آن حمایت می‌کنم."

ویلیام هیگ، وزیر خارجه بریتانیا هم این سخنان را "سنجیده" خواند. همزمان در فرانسه که روزگاری سرزمین سوریه را به عنوان مستعمره خود در اختیار داشت، مخالفان فرانسوآ اولاند، رئیس‌جمهوری این کشور، هم از او خواسته‌اند که مانند همتایان بریتانیایی و آمریکایی‌اش، تصمیم‌گیری در مورد حمله نظامی به سوریه را به مجلس فرانسه بسپرد.

با این حال، در بریتانیا که پارلمان آن با درخواست دولت برای مشارکت در حمله نظامی مخالفت کرد، در مورد تصمیم اوباما سکوت کرده است. در حالی که سران کشورهای غربی در کشمکش سیاسی میان دولت‌ها و مجالس بر سر عملیات نظامی علیه سوریه به سر می‌برند، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه هم گفته استفاده نیروهای حکومت سوریه از تسلیحات شیمیایی ادعایی بی‌معنی است.

روسیه در چند روز گذشته با جدیت ادعای استفاده دولت بشار اسد از سلاح های شیمیایی علیه مخالفان را "فاقد شواهد مستدل" ارزیابی کرده و از آمریکا خواسته است که برای ادعاهایش در این باره، مدارک و ادله خود را به شورای امنیت سازمان ملل متحد بیاورد. جایی که روسیه با حق وتو خود جلوی هرگونه توافق برای شکل‌گیری حمله نظامی علیه سوریه را سد کرده است.

باراک اوباما، رئیس‌جمهور ایالات متحده، روز شنبه اعلام کرد که تصمیم گرفته آمریکا به اقدام نظامی علیه سوریه دست بزند. اوباما گفت آماده است که دستور حمله را به زودی صادر کند، اما گفت این دستور را با موافقت کنگره صادر خواهد کرد.

۱۳۹۲/۶/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...