نسخه چاپی

خداحافظی با نوكیا جدی شد

در حالی كه خبرهای زیادی پیرامون خرید شركت نوكیا توسط مایكروسافت منتشر شده، شایعات حاكی از آن است كه نام نوكیا از لیست برندهای تولیدكننده گوشی در دنیا حذف خواهد شد.

به گزارش نما،بر اساس گزارش‌های منتشر شده درباره واگذاری نوکیا به شرکت مایکروسافت،‌ ظاهرا این شرکت آمریکایی نمی‌تواند از برند نوکیا در محصولات جدیدش استفاده کند، بنابراین ممکن است در آینده گوشی هوشمندی دیگر با برند نوکیا راهی بازار نشود.

گزارش‌ها حاکی از آن است که فروش نوکیا به مایکروسافت و توافق دو شرکت به مبلغ هفت میلیارد دلار، مشمول حفظ نام نوکیا در محصولات موبایلی آینده مایکروسافت نمی‌شود.

به گزارش موبنا، از سوی دیگر گفته می‌شود، مایکروسافت اعلام کرده که گوشی‌های ارزان قیمت Asha را تحت برند نوکیا تولید می‌کند. بنابراین گوشی‌های ارزان‌قیمت و معمولی با برند نوکیا عرضه می‌شوند و سری گوشی‌های هوشمند لومیا از برند مایکروسافت برخوردار خواهند شد.

بر این اساس به نظر می‌رسد که نوکیا فقط در بخش گوشی‌های ساده و ارزان‌قیمت باقی می‌ماند و برند خود را حفظ می‌کند و از دنیا گوشی‌های هوشمند جدا می‌شود.

در حالی اخبار مرتبط با حذف نام نوکیا از تولیدکنندگان گوشی در دنیا حذف می‌شود که این برند فنلاندی سال‌ها عنوان بزرگ‌ترین سازنده و فروشنده گوشی در دنیا را یدک می‌کشید.

کارشناسان معتقدند اگر نوکیا تدابیر درستی به کار می‌بست و به جای اصرار بر ساخت گوشی‌های مبتنی بر سیمبیان و در پی آن همکاری با مایکروسافت و استفاده از سیستم‌عامل ویندوز فون، از پلات‌فورم آندروید استفاده می‌کرد،‌ شاید امروز به جای کناره‌گیری از بازار گوشی، می‌توانست همچنان جایگاه برتر را در دنیا به خود اختصاص دهد.

با این حال حذف نام این برند از بازار گوشی‌های موبایل به ویژه گوشی‌های هوشمند خبر تکان‌دهنده‌ای در بازار دنیاست. زیرا بسیاری از مردم تلفن‌های‌ همراه را با نام و برند نوکیا شناختند و نخستین گوشی‌ که داشته‌اند یکی از محصولات این شرکت فنلاندی بوده است.

۱۳۹۲/۶/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...