نسخه چاپی

واكنش صهیونیست ها به پیام تبریك منتسب به دكتر روحانی

پیام تبریك منتسب به رئیس جمهوری ایران به یهودیان در رسانههای خبری اسرائیل و آمریكا انعكاس یافته است.

به گزارش نما، شامگاه گذشته، یک حساب توئیتری که به نام حسن روحانی منتشر می‌شود، پیامی را به مناسبت فرا رسیدن سال نو یهودی درج کرد که در آن آمده است: «در حالیکه خورشید در تهران غروب می‌کند، برای همه یهودیان به ویژه یهودیان ایرانی، روش هشانای پربرکتی را آرزومندم.»



این پیام همراه با تصویر یک مرد یهودی ایرانی در حال عبادت در کنیسه منتشر شده و تصاویر پیام در برخی از رسانه‌های اسرائیلی و آمریکایی هم انتشار یافته است.



به گزارش بی بی سی فارسی(BBC Persian)، این رسانه‌ها یادآور شده‌اند که نمی‌توان اصالت این پیام توئیتری را تایید کرد اما دفتر آقای روحانی تاکنون انتساب این حساب توئیتری به رئیس جمهوری را تکذیب نکرده است.



در عین حال، روز پنجشنبه، ۱۴ شهریور (۵ سپتامبر) خبرگزاری فارس به نقل از محمدرضا صادق، مشاور رئیس جمهوری، نوشت که "حسن روحانی حساب توئیتر ندارد."



براساس این گزارش، خبرگزاری فارس از آقای صادق در مورد صحت و سقم "اخبار منتشر شده در برخی رسانه های خارجی پیرامون انتشار پیام تبریک رئیس جمهوری اسلامی ایران خطاب به یهودیان جهان به مناسبت فرا رسیدن سال جدید یهودی" سئوال کرده بود.



مشاور رئیس جمهوری گفته است: «طرفداران آقای روحانی و علاقمندان ایشان که در فضای مجازی فعال بودند، صفحاتی را با اسامی نزدیک به آقای روحانی راه‌اندازی کرده و با آن نام فعالیت می کردند. ما خبری در این رابطه که رسانه‌های خارجی آن را منعکس کرده‌اند، نداریم.»



وی تاکید کرده که هر خبر رسمی مربوط به رئیس جمهوری، از سوی دفتر او منتشر می‌شود و افزوده است: «تنها اخباری که از این مجرا منتشر شود رسمیت دارد و آقای روحانی حساب توئیتر ندارد.»



انتشار پیام تبریک توئیتری منتسب به حسن روحانی که در آن، نه تنها یهودیان ایرانی بلکه "تمام یهودیان" را مخاطب قرار داده و برای آنان آرزوی بهروزی کرده بود، توسط چند خبرگزاری بین‌المللی مخابره شد و در تعدادی از رسانه های خبری اسرائیل و آمریکا، همراه با اظهارنظرهایی عموما مثبت، انعکاس یافت.



از جمله، روزنامه اسرائیلی هاآرتص، ضمن انتشار این خبر، یادآور شده است که حسن روحانی در مقایسه با محمود احمدی‌نژاد فردی میانه‌رو محسوب می‌شود و در جریان مبارزات انتخاباتی، اظهارات آقای احمدی نژاد در رد هلوکاست را "لفاظی" توصیف کرده بود. این روزنامه می‌افزاید که آقای روحانی در نظر دارد در مورد برنامه‌های اتمی ایران به شکلی شفاف‌تر عمل کند اما در مقابل کنار گذاشتن این برنامه ها همجنان مقاومت می‌ورزد.



روزنامه اسرائیلی جروزالم پست نیز در مطلبی با عنوان "وحدت در روش هشانا، اوباما و روحانی برای یهودیان سال نو خوبی آرزو می‌کنند" یادآور شده است که رئیس جمهوری آمریکا که به سوئد سفر کرده، با حضور در یک کنیسه یهودیان، در مراسم سال نو یهودی شرکت کرد و آقای روحانی هم پیام تبریکی فرستاده که هنوز دفتر او آن را تکذیب نکرده است.



در آمریکا، روزنامه واشنگتن پست نوشته است که پیام آقای روحانی، همراه با تصویر کنیسه‌ای در ایران، به ویژه برای یهودیان ایران آرزوی سالی پر برکت دارد اما نکته مهم این است که تمامی یهودیان را هم مخاطب قرار داده است.



این روزنامه در عین حال می‌نویسد: «وجود این حساب توئیتری رسما از سوی حسن روحانی تایید نشده اما به گفته ناظران امور ایران، مورد تایید دفتر او قرار دارد.»

۱۳۹۲/۶/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...