نسخه چاپی

گزارشی از نشست خبری وزرای خارجه آمریكا و قطر

جان كری وزیر امور خارجه آمریكا در نشست خبری مشترك با خالد العطیه همتای قطری خود به تشریح مواضع جدید این كشور پرداخت.

به گزارش نقل به نقل از اسكاي نيوز: "جان كري" وزير امور خارجه آمريكا در نشست خبري مشترك با "خالد العطيه" همتاي قطري خود با اشاره به اينكه اتحاديه عرب را در جريان مذاكرات سازش قرار دادم، خواستار حمايت اتحاديه عرب از اين مذاكرات شد.

وي همچنين از جديت "محمود عباس وبنيامين نتانياهو" براي پيگيري مذاكرات سازش خبر داد. وي افزود: طرفهاي اسرائيلي و فلسطيني اقدامات مثبتي به منظور تاکيد بر روند صلح اتخاذ مي‌کنند. کري گفت: بين طرف‌هاي مذاکرات توافق وجود دارد که رسيدن به راه حل نهايي براي ثبات همه منطقه مهم است. طرف‌هاي فلسطيني و اسرائيلي با وجود مانع تراشي‌ها، به از سرگيري مذاکرات مصمم هستند. همه طرف‌ها تصميم جدي و صادقانه براي رسيدن به راه حل سياسي درباره مناقشه فلسطيني اسرائيلي دارند. بخش‌هاي اقتصادي و امنيتي براي دستيابي به راه حلي بين طرف‌هاي فلسطيني و اسرائيلي بسيار مهم است.

وزير امورخارجه آمريكا درخصوص تحولات سوريه هم مدعي شد: با اتحاديه عرب در خصوص پايان يافتن بحران سوريه از طريق حل سياسي به توافق دست يافتيم اما با اين وجود "بشار اسد" با استفاده از سلاح شيميايي، خط قرمز بين المللي را نقض كرده و بايد مورد مجازات قرار بگيرد. جان کري با اشاره به اينکه آمريکا پيشنهاد فرانسه را براي رجوع احتمالي به شوراي امنيت سازمان ملل متحد درباره موضوع سوريه بررسي خواهد کرد گفت: باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا هنوز در اين زمينه تصميمي نگرفته است.

در ادامه اين نشست خبري "خالد العطيه" وزير امور خارجه قطر هم با اشاره به اينكه جنگ در سوريه از دو سال و نيم گذشته آغاز شده است افزود: امکان ندارد جامعه جهاني در قبال استفاده از سلاح شيميايي بيكار بنشيند.

خالد بن محمد العطيه در کنفرانس خبري مشترک با جان کري افزود: از نقش واشنگتن براي به جريان انداختن روند صلح حمايت مي‌کنيم. وي افزود: اسرائيل نبايد اقدامات يکجانبه انجام دهد. براي پشت سر گذاشتن موانعي که پيش روي روند صلح وجود دارد، تلاش مي‌کنيم. ما از برخي مسائلي که ممکن است در برابر روند صلح مانع ايجاد کند، نگراني داريم. ادامه احداث شهرک‌هاي اسرائيلي مانعي براي تحقق صلح ميان فلسطيني‌ها و اسرائيل است.

"خالد بن محمد العطيه"درباره مسئله سوريه، تصريح کرد: ملت سوريه خواستار دخالت بين المللي براي محافظت از خود است. جنگ در سوريه از دو سال و نيم پيش آغاز شده است و دخالت خارجي در اين کشور وجود دارد. وزير امور خارجه قطر گفت: قطر خواستار دخالت و محافظت از ملت سوريه است. با آمريکا و دوستان آنچه را که مي‌توان در راه محافظت از ملت سوريه ارائه کرد، بررسي مي‌کنيم.

۱۳۹۲/۶/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...