نسخه چاپی

اظهارات ضرغامی درباره نمایش روابط عاطفی

سید عزت الله ضرغامی در تازه‌ترین اظهاراتش كه در جمع ائمه جمعه سراسر كشور صورت گرفت، مطالبی را درباره فعالیت 136 شبكه ماهواره‌ای فارسی‌زبان، نشان دادن روابط عاطفی بین زن و مرد، پخش تصاویر زنانی كه گفته می‌شود حجاب مناسبی ندارند و حضور بازیگرانی با لباس روحانیت در فیلم‌ها و سریال‌های صداوسیما بیان كرد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، رییس سازمان صدا و سیما با اشاره به اینکه در برنامه‌های این سازمان ذائقه‌ها و سلایق همه مردم باید مورد توجه باشد، اظهار کرد: البته توجه به ذائقه مردم به این معنا نیست که ما برای کسب رضای مردم از اصول خود دست برداریم.

سید عزت‌ الله ضرغامی، شامگاه دوشنبه در بیست و دومین گردهمایی ائمه جمعه سراسر کشور با بیان اینکه مقام معظم رهبری ماموریت ائمه جمعه را در مسائل دینی حکومتی و مردمی خلاصه کرده‌اند، اظهار کرد: البته وظیفه رسانه ملی هم مشابه وظایف ائمه جمعه است.


وی اضافه کرد: مواضع حاکمیت صدا و سیما به این معنا نیست چون حکومت در اختیار ماست پس باید با تحکم و زور حکمرانی کرد؛ کسی که حاکم می‌شود باید به بضاعت و ظرفیت مردم توجه کند.

ضرغامی همچنین با اشاره به اینکه رهبری تاکید کرده‌اند که رسانه ملی در فعالیت خود دین،‌ اخلاق، امیدبخشی و آگاهی‌بخشی را مدنظر داشته باشد، تصریح کرد: وظیفه رسانه ملی تبلیغ دین و ارتباط باورپذیر با مردم است.

ضرغامی در ادامه تصریح کرد: امروز وضعیت ارتباطی و رسانه‌ای جهان مثل گذشته نیست. در حال حاضر حدود 136 شبکه ماهواره‌ای به زبان فارسی برنامه اجرا می‌کنند. زبان فارسی محدود به ایران، افغانستان و تاجیکستان است، اما این مقدار سرمایه‌گذاری برای برنامه‌های فارسی زبان ماهواره نشان‌دهنده‌ی قدرت جمهوری اسلامی ایران است؛ زیرا استکبار جهانی از این جهت احساس خطر کرده و اجازه نمی‌دهد حتی یک شبکه جمهوری اسلامی ایرانی بر روی ماهواره ترک‌ست قرار بگیرد. اگر ما امروز در پارلمان انگلیس شاهد دودستگی هستیم، این امر طبق ادعای خود نمایندگان پارلمان انگلیس به دلیل تاثیر شبکه پرس‌ تی‌وی است.

رییس سازمان صدا و سیما همچنین گفت: در چنین فضایی ما مردم را پای برنامه‌های خود حفظ می‌کنیم. من معتقدم ما اگر برنامه‌های خوبی در رسانه‌هایمان داشته باشیم می‌توانیم حتی کسانی که ماهواره‌ها را نگاه می‌کنند را تحت تاثیر قرار دهیم. بعضی تصور می‌کردند که اگر شبکه‌های تخصصی و متنوع ایجاد شود، مردم دیگر شبکه‌های عمومی را نمی‌بینند و از جریان انقلاب عقب می‌افتند اما با تخصصی شدن و متخصص شدن شبکه‌های تلویزیونی، ارتباط مردم با رسانه ملی افزایش یافته و این تاثیر در زمینه انتخابات ریاست جمهوری مشهود بود.

ضرغامی در ادامه با بیان اینکه وظیفه رسانه ملی ارتباط صحیح با مردم با حفظ تمامی موازین سیاست‌ها و اولویت‌ها در زمینه اخلاق‌،‌ دین و امید است، خاطرنشان کرد: بعضی خیال می‌کنند فقط باید اخبار امیدوارکننده به مردم داده شود و بعضی معتقدند که باید واقعیات و مشکلات گفته شود تا مردم به رسانه اعتماد کنند که من معتقدم هر دوی این نگاه اگر مطلق باشد غلط است. رسانه ملی هم با انتقاد کردن و هم با مطرح کردن مطالبات مردم و هم با ایجاد امیدواری، می‌تواند اعتماد مردم را جلب کند. رهبری معتقد هستند هم باید انتقادها و هم پیشنهادها مطرح شوند.

رییس سازمان صدا وسیما خطاب به ائمه جمعه سراسر کشور گفت: فضای مجازی را به صورت تخصصی تعقیب کنید، زیرا اصلا در فضای مجازی سبک زندگی مطرح است.

ضرغامی در مورد پخش فیلم‌های ساخته شده جمهوری اسلامی ایران در شبکه آی‌فیلم گفت: ما فیلم‌های تهیه می‌کنیم که در آن تجمل‌گرایی نباشد اما نمی‌توانیم زندگی‌های ساده را در شبکه آی‌فیلم پخش کنیم، چون دیگر مسلمانان این فیلم‌ها می‌بینند و با خود می‌گویند که جمهوری اسلامی دستاورد مثبتی برای مردم کشور خود نداشته است.

وی در ادامه در مورد انتقادهایی که به صدا و سیما درباره نشان دادن روابط عاطفی بین زن و مرد مطرح می‌شود، گفت: اگر قرار باشد محبت و عاطفه‌ای در فیلم‌ها نشان داده شود، ما باید این عاطفه را چگونه نشان دهیم؟ اگر کمیته در ائمه جمعه تشکیل شود و در این‌باره نظر بخواهیم به نظر من به یک نظر واحدی نمی‌رسیم و نمی‌توانیم به یک اجماع نظر دست پیدا کنیم.

ضرغامی درباره پخش تصاویر زنانی که گفته می‌شود حجاب مناسبی ندارند از صدا و سیما گفت: من معتقدم در انتخابات، راهپیمایی‌ها و موضوعات سیاسی در کنار تصاویر زنان محجبه تصاویر کسانی که حجاب مناسبی نیز ندارند باید پخش کنیم چون با این کار نشان می‌دهیم که شاید این افراد ظاهری متفاوت با افراد مومن و معتقد داشته باشند ولی ما نشان می‌دهیم آنها کاملا به نظام معتقد هستند دشمنان حاضرند میلیون‌ها تومان هزینه کنند تا این تصاویر از تلویزیون جمهوری اسلامی ایران پخش نشود.

وی در مورد حضور بازیگرانی با لباس روحانیت در فیلم‌ها و سریال‌های صداوسیما گفت: ما رعایت می‌کنیم که بازیگری نقش روحانیت را بازی کنند ولی اگر شما به این نتیجه رسیدید که از روحانیت در فیلم‌ها استفاده نشود، ما هم رعایت می‌کنیم اما در این جمع بیشتر افراد با حضور نداشتن روحانیون در فیلم‌ها مخالف هستند.

رییس صدا و سیما در پاسخ به این انتقاد که صدا و سیما معضل بازیگر محوری شده است، اظهار کرد که استفاده از بازیگران در برنامه‌ها

به معنای بازیگر محوری نیست طبق نظرسنجی‌های ما، هنرمندان در بین اقشار جامعه از لحاظ تاثیرگذاری بر روی افراد در رده یکی به آخر قرار می‌گیرد؛ بنابراین از این جهت نباید احساس نگرانی داشت.

وی در پایان به بیان ضرغامی در زمان انتخابات ریاست جمهوری پرداخت و گفت: علی نصیریان که یک بازیگر نسل انقلابی محسوب می‌شود در روز انتخابات و در ساعت 8 صبح در صندوق رأی حاضر بود و دلیل حضور خود را انجام تکلیف ملی دانسته بود ولی در همین روز از یکی از سیاستمدارانی که در حوالی ظهر به پای صندوق رإی آمده بود پرسیده شده که اکنون برای رإی دادن حضور یافته‌اید و این فرد گفت که هرزمانی رإی دهیم اشکالی ندارد که این گفته خلاف تاکید مقام معظم رهبری در مورد حضور یافتن در ساعت اولیه پای صندوق‌های رأی بود.

۱۳۹۲/۶/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...