نسخه چاپی

دبكا: پوتین و اوباما به توافق پشت پرده در خصوص سوریه دست یافته‌اند

عکس خبري -دبکا: پوتين و اوباما به توافق پشت پرده در خصوص سوريه دست يافته‌اند

یك پایگاه صهیونیستی نزدیك به منابع اطلاعاتی رژیم صهیونیستی مدعی است كه توافقی پشت پرده بین رؤسای جمهوری روسیه و آمریكا در خصوص سوریه حاصل شده است.

به گزارش نما به نقل از پایگاه صهیونیستی دبکا، نزدیک به منابع نظامی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی، دو بار عدول باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا از حمله به سوریه از زمان استفاده از سلاح شیمیایی در این کشور، بخشی از یک معامله پنهانی بین وی و ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه بوده است.

اوباما ظاهرا با این توافق به دنبال خالی کردن دست‌های حکومت سوریه از سلاح شیمیایی بوده اما پوتین به دنبال آن است تا از این طریق بقای حکومت سوریه را تضمین کند. جالب‌تر اینکه هر دو طرف در این مسیر آمادگی دارند تا شورشیان سوریه را قربانی کنند.

بر اساس گزارش فوق، منابع اطلاعاتی دبکا خبر داده‌اند که مسکو حتی خواستار آن است تا ایالات متحده نه‌تنها از حمله نظامی علیه سوریه صرفنظر کند بلکه از اقدام سیاسی بر ضد دولت اسد نیز صرفنظر کند.

رئیس‌جمهور آمریکا موافقت تلویحی خود با طرح روس‌ها مبنی بر نظارت بین‌المللی بر تسلیحات شیمیایی سوریه را پذیرفته است اما هنوز احتمال جنگ علیه سوریه منتفی نیست. این در حالی است که بسیاری از تحلیل‌گران بر این باورند که با توجه به موج مخالفت مردم آمریکا با حمله نظامی که در نظرسنجی‌ها منعکس شده است، عملا اقدام نظامی آمریکا علیه سوریه منتفی است.

۱۳۹۲/۶/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...