نسخه چاپی

توفيقي در حاشيه جلسه هيئت دولت خبر داد

تشكیل كارگروه رسیدگی به شكایت اساتید بازنشسته در وزارت علوم

سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از تشكیل كارگروه رسیدگی به شكایت اساتید بازنشسته، دانشجویان محروم از تحصیل و كاركنان در وزارت علوم خبر داد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، جعفر توفیقی سرپرست وزارت علوم در حاشیه جلسه هیئت دولت در خصوص آمادگی این وزارتخانه در‌ آستانه آغاز سال تحصیلی، گفت: دانشگاه‌ها برای آغاز سال تحصیلی آمادگی دارند و همه تمهیدات لازم پیش‌بینی شده است. همچنین اعضای هیئت علمی و مراکز پژوهشی آماده هستند.

وی افزود: مشکلی از لحاظ آمادگی نداریم. صندوق رفاه دانشجویان برای اولین بار موفق شد که وام شهریه را به صورت مستقیم به حساب دانشگا‌ها بریزد و دیگر دانشگاه‌ها مستقیما از دانشجویان مطالبه‌ای نخواهند داشت و شهریه‌ها به صورت خودکار از طرف صندوق رفاه دانشجویان به دانشگاه‌ها واریز می‌شود. البته فکر نمی‌کنم افزایشی داشته باشد، چرا که تعداد دانشجویان زیاد و منابع محدود است، اما همین روش فضا را مساعد خواهد کرد تا دانشجویان تحت اضطراب نباشند.

توفیقی در پاسخ به این سوال که آیا کمیته‌ای برای بازگشت اساتیدی که قبلا به اجبار بازنشسته شده‌اند تشکیل شده است، اظهار داشت: کارگروهی در وزارت علوم تشکیل شده تا به شکایت اعضای هیئت علمی و دانشجویانی که از وضعیت خود داشته‌اند رسیدگی کند و این شکایت‌ها به صورت مستمر دریافت می‌شود و مسئولان ذیربط پیگیری می‌کنند. این کارگروه شامل اساتید بازنشسته، دانشجویان محروم از تحصیل و کارکنان می‌شود و انشاءالله این کارگروه به تدریج که به نتیجه برسد، نتایج آن را اعلام می‌کند.

سرپرست وزارت علوم در خصوص عزل و نصب‌های فعلی در وزارت علوم گفت: کل عزل و نصب‌های انجام شده ۴ مورد بوده که دو مورد در معاونت‌های وزارتخانه بوده که یک مورد با استعفای خودشان و یک مورد نیز با تصمیم سرپرست وزارت علوم بوده است. در کل دانشگاه‌های کشور حدود ۳۰۰ دانشگاه تحت پوشش وزارت علوم هستند که کلا دو مورد تغییر وجود داشته است. بنابراین باید در مورد اصطلاح عزل و نصب‌ها دقت کنیم، چرا که کلا ۴ مورد عزل و نصب وجود داشته است و در هر مورد نیز که جایگزینی انتخاب شده کیفیت لازم در نظر گرفته شده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا پرونده عزل و نصب‌ها بسته شده گفت: من نگفتم کاملا بسته شده، اما در حد ضرورت خواهد بود.

توفیقی در پاسخ به این سوال که آیا قبل از بازگشایی دانشگاه‌ها وزیر علوم به مجلس معرفی می‌شود، گفت: فکر نمی‌کنم این کار قبل از بازگشایی دانشگاه‌ها انجام شود، چرا که در حال حاضر مجلس تعطیل است و فرصتی برای معرفی وزیر وجود ندارد.

سرپرست وزارت علوم همچنین گفت: در حال آماده کردن مقدمات برای حضور رئیس جمهور در مراسم بازگشایی دانشگاه‌ها هستیم.

وی در خصوص پرداخت مقرری بورسیه‌ها نیز گفت: این موضوع روال عادی خود را طی می‌کند و تعهداتی که برای سال ۹۲ ایجاد شده بود در دست اقدام است و برای سال ۹۳ نیز فراخوان جدید انجام خواهد شد.

توفیقی در پاسخ به سوالی در خصوص حذف سهمیه دختران از تعدادی از رشته‌ها و شکایت آنها به دیوان عدالت اداری و اینکه آیا وزارت علوم از آنها حمایت می‌کند، گفت: وزارت علوم چندان با سهمیه بندی جنسیتی موافق نیست و این موضوع در دست بررسی است و فکر می‌کنم که گشایش‌هایی انجام شود.

۱۳۹۲/۶/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...