نسخه چاپی

طبقه‌بندی زندانیان در دستور كار وزارت دادگستری قرار دارد

وزیر دادگستری با بیان اینكه طبقه‌بندی زندانیان در دستور كار وزارت دادگستری قرار دارد، گفت: در همان مقدار كه توانسته‌ایم موضوع طبقه‌بندی زندانیان را به اجرا در‌بیاوریم به همان نسبت شاهد بهبود وضعیت برخورد زندانیان بوده‌ایم و لذا تكرار جرم به شدت كاهش یافته است.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام و المسلمين مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری در حاشيه جلسه امروز(چهارشنبه) هیئت دولت با حضور در جمع خبرنگاران درباره تفکیک زندانیان و ایجاد اردوگاه‌های ویژه و جداگانه در زمینه مواد مخدر گفت: اصل این موضوع تصویب شده است و زندانیان باید طبقه‌بندی شوند، در چند سال اخیر با افزایش امکانات، یک سری زندان‌ها به خارج از شهرها منتقل شده و همچنین اردوگاه‌های ویژه‌اي تأسیس شده‌اند و موضوع طبقه‌بندی در حال اجرا است.

وی افزود: در همان مقدار که توانسته‌ایم موضوع طبقه‌بندی زندانیان را به اجرا در‌بیاوریم به همان نسبت شاهد بهبود وضعیت برخورد زندانیان بوده‌ایم و لذا تکرار جرم به شدت کاهش یافته است.

وزیر دادگستری در ادامه با تأکید بر اینکه این راه با سرعت و همت بیشتری ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: جمعیت کیفری در کشور باید کاهش یابد و جرم‌زدایی انجام شود تا بتوان امکانات بيشتري برای تربیت زندانیان فراهم شود.

پورمحمدی در ادامه با اشاره به ایجاد اردوگاه‌های ویژه در موضوع مواد مخدر گفت: ایجاد این اردوگاه‌ها در همان قانون تعیین شده و می‌خواهیم با اجرا کردن این قانون محکومین و مجرمان مواد مخدر را از دیگر زندانیان و محکومان جدا کنیم.

وزیر دادگستری در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا قوانین پلیس قضایی و طرح جامع وکالت که در دولت گذشته تصویب شده اجرایی می‌شوند یا خیر، گفت: برخی از این قوانین به مجلس رفته و ما به طور جد دنبال تصويب نهایی آن هستیم و همچنین برخی از این طرح‌ها نیاز به بازنگری دارند که بعد از تصویب نهایی به مجلس ارائه خواهیم داد.

۱۳۹۲/۶/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...