نسخه چاپی

پوتین و روحانی فردا دیدار می كنند

دستیار رئیس‌جمهور روسیه تاكید كرد كه مسئله هسته‌ای ایران راهكار نظامی ندارد.

به گزارش نما، «یوری اوشاکوف» دستیار رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرد که بررسی نشست جدید گروه ۱+۵ (آمریکا، انگلیس، روسیه، فرانسه، چین بعلاوه آلمان) در راس گفت‌وگوهای فردای «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه و «حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران در بیشکک (پایتخت قرقیزستان) است.

رئیس‌جمهور ایران امروز به منظور شرکت در اجلاس شانگهای به قرقیزستان سفر کرده، وارد بیشکک پایتخت این کشور شد.

وی بر ضرورت نشست فوری گروه ۱+۵ در آینده نزدیک تاکید کرد و گفت که روسیه همواره خواستار حل و فصل دیپلماتیک مسئله هسته‌ای ایران بوده است.

دستیار رئیس‌جمهور روسیه بر عدم وجود راهکار نظامی برای مسئله هسته‌ای ایران تاکید کرد و گفت: ایران نیز باید انعطاف کافی نشان دهد و با مطالبات جامعه بین‌الملل همسو شود. در مقابل ۱+۵ نیز باید به گامهای برداشته شده از سوی ایران، پاسخ مثبت دهد.

وی همچنین اهمیت اعتراف محافل بین‌المللی به حق ایران در استفاده صلح آمیز از انرژی اتمی پس از حل و فصل تمامی مسائل موجود را گوشزد کرد.

اوشاکوف ابراز امیدواری کرد که در نشست فردای پوتین و روحانی، دو طرف درباره مسئله شکایت ایران از مسکو به دلیل امتناع روسیه از دادن موشک‌های اس ۳۰۰ به دادگاه تجدیدنظر بین‌الملل توافق کنند به ویژه که روسیه پیشنهادهای خود در این‌باره را ارائه خواهد کرد.

۱۳۹۲/۶/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...