نسخه چاپی

یك مقام آمریكایی: روی كار آمدن روحانی فرصتی برای حل موضوع هسته‌یی ایران است

اورشلیم پست به نقل از یك مقام عالی‌رتبه‌ آمریكایی گزارش داد كه آمریكا از طریق سفارت سوئیس در تهران یك كانال غیرمستقیم را با ایران برای پرداختن به مسئله بحران سوریه حفظ كرده است.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، روزنامه اورشلیم پست گزارش داد که آمریکا آماده مذاکرات مستقیم با ایران درباره برنامه هسته‌یی‌اش است، ولی چنین مذاکراتی هنوز برنامه‌ریزی نشده است و احتمال وقوع آن پیش از نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک در پایان ماه میلادی جاری بسیار کم است.

برنادت میهان، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در گفت‌وگو با روزنامه اورشلیم پست گفت که روی کار آمدن حسن روحانی رییس جمهور ایران «فرصتی» برای گفت‌وگو درباره موضوع هسته‌یی ایران است، به شرطی که تهران «به سرعت» موضعش را تغییر دهد.

میهان گفت: اگر دولت جدید ایران وارد تعاملات قابل توجه و جدی برای عمل به وظایف بین‌المللی‌اش و یافتن راه‌حل صلح‌آمیز برای مسئله شود شریکی علاقه مند را در آمریکا خواهد یافت.

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا با تکرار اتهامات غرب مبنی بر استفاده دولت بشار اسد از تسلیحات شیمیایی گفت: ما نظراتمان درباره سوریه و استفاده دولت اسد از تسلیحات شیمیایی را از طریق سوئیس که حافظ منافع ما در تهران است به دولت ایران اعلام کرده‌ایم. این کانالی است که در دسترس ما قرار دارد تا نظراتمان را درباره برخی مسائل امنیتی منطقه‌ای انتقال دهیم.

۱۳۹۲/۶/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...