نسخه چاپی

عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي:

نامه اوباما به روحانی، یك پیام تبریك بود

منصور حقیقت‌پورگفت: حضور شمخانی در وزارت دفاع كمك بزرگی به ایشان در دبیری شورای عالی امنیت ملی است.

منصور حقیقت پور عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار نامه با اشاره به رویکرد دولت یازدهم در عرصه بین الملل گفت: تغییر پیدا نکردن اصول جمهوری اسلامی مهم ترین اصل در سیاست خارجی جمهوری اسلامی است. دولت یازدهم نیز تلاش کرده است که این اصول را تغییر ندهد. اما راهکارها در سیاست خارجی می‌تواند تغییر پیدا کند و راهکارهایی دقیق و چابک‌تری ارائه شود و دراین زمینه دولت روحانی خوب عمل کرده است.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفر رئیس جمهور به سازمان ملل تصریح کرد: امیدوارم سفر ایشان به آمریکا دستاوردهای زیادی برای ایران داشته باشد و در مذاکرات دو جانبه یا چند جانبه منافع ملی ایران را تامین کنند.

حقیقت پور با اعلام اینکه نامه اوباما به روحانی حاوی پیام تبریک بود گفت: با توجه به محتویات این نامه، پاسخ آقای روحانی بسیار طبیعی بود و ایرادی نیز بر آن وارد نیست.

وی خاطرنشان کرد: ما هنوز به آمریکایی‌ها اطمینان نداریم. دستکش مخملی آنان همچنان دست چدنی آنان را پنهان کرده است و امیدواریم با اقدامات اساسی خود این دیوار بی اعتمادی را کوتاه تر کنند.

این نماینده مجلس نهم انتخاب شمخانی به عنوان دبیرشورای عالی امنیت ملی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: سابقه طولانی ایشان در بحث مطالعات راهبردی، فرماندهی جنگ و وزارت دفاع، حسن بزرگ شمخانی در این پست است و کمک بزرگی به ایشان می‌کند.

عضو کمیسیون امنیت مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: قانون اگر ورود و ثبت موقعیت اطلاعاتی را در فیس‌بوک به رسمیت نمی‌شناسد، اعضای دولت نباید به آن ورود کنند. دولتمردان باید تابع قانون باشند.

۱۳۹۲/۶/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...