نسخه چاپی

طرح‌جدید كاهش یا حذف سهمیه‌ بنزین

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت كشور با تشریح ماموریت‌های جدید بنزینی دولت یازدهم از ارسال سه سناریوی كاهش یا حذف سهمیه بنزین 400 تومانی برخی خودروها به كمیسیون زیربنایی دولت خبر داد.

به گزارش نما به نقل از مهر، سید مجتبی شفیعی امروز در نشستی خبری در پاسخ به پرسش مهر درباره آخرین تصمیم گیری دولت به منظور کاهش یا حذف سهمیه بنزین 400 تومانی برخی از خودروها گفت: در حال حاضر سه سناریو برای تغییر سهمیه یا کاهش سهمیه بنزین نیمه یارانه ای برای برخی خودروها تدوین شده است.

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت با تاکید بر اینکه براساس این سناریوها قرار بود سهمیه بنزین موتورسیکلت‌های فاقد پلاک ملی، وانت بارهایی که در خدمت حمل و نقل عمومی نیستند و آن دسته از خودروها و موتورهایی که به دلیل تخلفات در پارکینگ‌های پلیس توقیف شده اند کاهش یا حذف شود، تصریح کرد: بر این اساس مکاتباتی با پلیس راهنمایی و رانندگی انجام شد.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه این اطلاعات در خردادماه سال جاری تکمیل و برای اجرا به دولت ارسال شد،اظهار داشت: با این وجود ، دولت دهم با توجه به اینکه در آستانه انتخابات ریاست جمهوری قرار داشتیم اجرای این مصوبه را به دولت یازدهم واگذار کرد، اظهار داشت: هم اکنون طرح تکمیلی این مصوبه به کمیسیون زیربنایی دولت ارسال شده است.

وی با بیان اینکه در صورتی که دولت یازدهم این مصوبه را اجرایی کند، سهمیه بنزین برخی خودروهای دیگر هم اصلاح خواهد شد، تاکید کرد: پیش بینی می شود با اجرای این مصوبه میزان مصرف بنزین کشور به میزان قابل توجهی کاهش یابد.

شفیعی همچنین با بیان اینکه دولت فعلا برنامه ای برای افزایش قیمت بنزین ندارد، خاطر نشان کرد: از این رو پیش بینی می شود تا پایان سال جاری قیمت بنزین افزایشی نیابد.

۱۳۹۲/۶/۲۶

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...