نسخه چاپی

احضار مجدد مرتضوی به دادسرا

عکس خبري -احضار مجدد مرتضوي به دادسرا

وكیل مدافع خانواده مرحوم روح الامینی از احضار سعید مرتضوی دادستان سابق تهران به دادسرا در رابطه با بخش دیگری از حادثه بازداشتگاه كهریزك خبر داد.

به گزارش نما، «ميرمجيد طاهري» با بيان آنكه بخشي از شكايت ما همچنان در دادسرا جريان دارد و پيگير آن هستيم، افزود: خيلي وقت است كه مرتضوي درباره اين بخش از شكايت ما به دادسرا احضار شده ولي هنوز در دادسرا حاضر نشده است.

وكيل مدافع خانواده مرحوم روح الاميني گفت: اين بخش از شكايت صورت گرفته نيز سير قانوني خود را در دادسرا طي مي كند و منتظر حضور مرتضوي در دادسرا هستيم.

طاهري يادآور شد: اين بخش از پرونده در واقع ادامه پرونده قبلي است كه دادسرا به دادگاه ارسال نكرده بود و در اين بخش نيز حيدري فرد و مرتضوي مورد شكايت واقع شده اند.

وكيل مدافع خانواده مرحوم الاميني با بيان اينكه قانون براي همه يكسان است، گفت: اگر مرتضوي در دادسرا حضور نيابد بايد مطابق قانون با وي برخورد شود.

وكيل مدافع خانواده مرحوم روح الاميني همچنين درباره پرونده موسوم به قضات كهريزك كه خرداد ماه امسال محاكمه متهمان آن برگزار و منجر به صدور راي شد، گفت: اين پرونده نيز براي رسيدگي در مرحله تجديدنظر به ديوان عالي كشور ارسال شده و به شدت پيگير آن هستيم.

وي با بيان آنكه رسيدگي هاي ديوان عالي كشور شكلي است، افزود: البته بايد به اين مساله توجه داشت كه اين پرونده يك پرونده معمولي نيست و لوايح زيادي در آن وجود دارد و تحقيقات بسياري در اين زمينه صورت گرفته است.

طاهري يادآور شد: در واقع اين پرونده ادامه همان پرونده دادسراي نظامي است كه خيلي ها محاكمه شدند و از خيلي از افراد و شهروندان عادي تحقيق شد، هرچند كه اوراق اين پرونده زياد است.

براساس اين گزارش، دادگاه رسيدگي به اتهامات قضات كهريزك ابتداي خرداد ماه امسال پس از ۱۱ جلسه رسيدگي در شعبه ۷۶ دادگاه كيفري استان تهران به رياست قاضي سيامك مدير خراساني پايان يافت و اواخر خرداد ماه نيز احكام متهمان صادر شد.

پس از صدور حكم از سوي دادگاه، هر سه متهم و دو نفر از شكات به راي دادگاه اعتراض كردند و پرونده براي رسيدگي در مرحله تجديد نظر به شعبه نهم ديوان عالي كشور ارسال شد.

۱۳۹۲/۶/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...