نسخه چاپی

رویترز:تحریم های بیشتر ایران بی تاثیر است

كارشناسان و تحلیلگران معتقد هستند كه اعمال تحریم های شدیدترنفت و گازعلیه ایران بی نتیجه خواهند بود.

به گزارش نما به نقل از مهر، کارشناسان و تحلیلگران معتقدند اعمال تحریم های بیشتر علیه صنعت نفت و گاز ایران از سوی آمریکا تاثیر بسیار کمی در صادرات ایران خواهد داشت.


قرار است کمیته بانکداری سنای آمریکا در ماه جاری به بحث و بررسی پیرامون لایحه افزایش تحریم های نفتی ایران که در ماه جولای در مجلس نمایندگان این کشور به تصویب رسیده است بپردازد.


بر اساس این طرح که بسیار سریع و به آسانی در ماه جولای به تصویب رسید قرار است روزانه 1 میلیون بشکه دیگر از صادرات نفت ایران کم شود.


نمایندگان ارائه کننده این طرح هدف خود را فشار بر ایران برای متوقف کردن برنامه هسته ای ایران عنوان کرده اند.


در آستانه نزدیک شدن به بررسی این طرح در سنای آمریکا کارشناسان هشدار داده اند که تشدید تحریم ها تاثیری در میزان صادرات نفت ایران نخواهد داشت.


بر اساس این گزارش ، تصویب این طرح موجب خواهد شد که برخی مشتری های نفت ایران مثل چین ، ژاپن و کره جنوبی که تا به حال در حد توانشان با تحریم های قبلی یک جانبه آمریکا همراهی کرده اند دیگر نتوانند با تحریم های جدید همراهی کنند.


"آمی میرز جاف" یک کارشناس انرژی و ژئوپولتیک در دانشگاه داوس در این خصوص می گوید: کنگره می تواند هرچه را که می خواهد تصویب کند اما رئیس جمهور آمریکا قادر نخواهد بود آن را اجرا کند.


در ادامه این مطلب آمده است همین حالا که در آستانه فصل زمستان قرار داریم قیمت جهانی نفت بالا است و در صورت اعمال تحریم های بیشتر قیمت بالاتر هم خواهد رفت و این موضوع به نفع اقتصاد نیست و از طرفی هم قیمت بالای نفت موجب خواهد شد تا ایران بتواند از این طریق، کاهش درآمد خود را که ناشی از کاهش صادرات احتمالی نفت خود را جبران کند.


یک سناتور آمریکایی که مخالف افزایش تحریم های یک جانبه آمریکا علیه ایران است و معتقد است دیگر کشورهای جهان و مشتریان نفت ایران با تحریم ها همراهی نخواهند کرد در این باره می گوید: تحریم برای اینکه موثر باشد باید چند جانبه باشد نه یک جانبه.


آمریکا و متحدان غربی آن جمهوری اسلامی ایران را متهم به تلاش برای دستیابی به سلاح هسته ای می کنند و به همین بهانه با هدف قرار دادن درآمدهای نفتی ایران سعی در متوقف کردن برنامه صلح آمیز هسته ای ایران دارند.

۱۳۹۲/۶/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...