نسخه چاپی

اوباما در حال آماده كردن خود برای دیدار با روحانی

عکس خبري -اوباما در حال آماده کردن خود براي ديدار با روحاني

وال استریت جرنال نوشت: هرچند كاخ سفید اعلام كرده است برنامه ای برای دیدار مستقیم ایران و آمریكا وجود ندارد اما كاخ سفید در حال سنجدین اوضاع بوده است و دولت اوباما نیز در حال آماده كردن خود برای دیدار مستقیم با ایران می باشد.

به گزارش نما، روزنامه وال استریت جرنال نوشت: دولت اوباما در حال سنجدین اوضااع برای برقراری مذاکره مستقیم با ایران است.
این روزنامه نوشت: دولت اوباما اکنون در حال آماده شدن برای ایجاد یک مذاکره رده بالا با دولت ایران است و این مذاکره در مورد برنامه هسته ای ایران می باشد. این در حالیست که در این هفته موضوع نامه دولت اوباما و آقای روحانی نیز علنی شده است و نشانه ها حاکی از بهبود روابط بین دو کشور می باشد.


وال استریت جرنال در ادامه نوشت: این نرم شدن رابط بین ایران و آمریکا نیز فضایی را بوجود آورده است که 11 نفر از زندانیان سیاسی نیز آزاد شودند و این آزدی بیانگر این است که ایران نیز به دنبال بهتر شدن روابط می باشد.


هر دو رئیس جمهور ایران در روز سه شنبه در سازمان ملل سخنرانی خواهند و این در حالیست که کاخ سفید اعلام کرده ست که اوباما تاکنون برنامه ای برای دیدار با آقای روحانی نداشته است اما هر دوکشور در آستانه اجلاس سازمان ملل نامه نگاری کرده اند. هرچند روابط بین ایران و آمریکا در طول 34 سال اخیر بسیار ضعیف بوده است اما اکنون فرصت ایجاد رابطه بهتری ایجاد شده است.


با توجه به اوضاع خاورمیانه و کشور های عربی نزدیک شدن اوباما به ایران برای او خطراتی نیز دارد. اما یکی از مقامات دولت اوباما نیز اعلام کرده است که در صورتی هم که آمریکا و ایران با هم مذاکره مستقیم را انجام ندهند، باز به نظر می آید واقعا ورابط بین این دو کشور بهبود یافته است.

۱۳۹۲/۶/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...