نسخه چاپی

سندی جدید از جاسوسی آمریكا علیه اروپا

طبق اسناد فاش شده، سازمان امنیت ملی آمریكا از طریق یك موسسه خصوصی به عنوان واسط ، اطلاعات مالی نظیر داده های 'سوییفت' را به شبكه داخلی خود منتقل می كرده است. سوییفت یكی از بزرگترین بسترهای جابجایی اطلاعات امن بین بانكی است.

به گزارش نما به نقل از شبکه خبر، افشای ابعاد بیشتری از برنامه جاسوسی آمریکا از تراکنش های بانکی اتحادیه اروپا خشم نمایندگان پارلمان اروپا را بر افروخت.

نشریه آلمانی « اشپیگل» این افشاگری را بر اساس اسناد ارائه شده از سوی ادوارد اسنودن، افشاگر برنامه جاسوسی آمریکا و کارمند سابق سازمان امنیت ملی این کشور، انجام داده است.

اشپیگل افزود این گزارش جدید با اسناد افشا شده قبلی از سوی اسنودن که نشان می‌داد واشنگتن از موسسات وابسته به اتحادیه اروپا در آمریکا و خارج از این کشور جاسوسی می‌کند، هماهنگی دارد.

"مارتین شولز" رئیس پارلمان اروپا، به اشپیگل گفت : " قوانین حفاظتی از داده های مورد استفاده بین اروپا و آمریکا باید مشخص و محکم تر باشد."

شولز افزود دولت آمریکا با توجه به روابطش با اتحادیه اروپا باید به تعهداتش در قبال اروپا متعهد بماند.

نخستین افشاگری‌های اسنودن که ماه ژوئن منتشر شد نشان داد آژانس امنیت ملی آمریکا و اداره تحقیقات فدرال (اف بی آی) تماس‌های تلفنی دفاتر و شبکه‌های کامپیوتری داخلی اتحادیه اروپا در واشنگتن، نیویورک و بروکسل را شنود و رهگیری کرده‌ و از این طریق اطلاعاتی درباره شهروندان آمریکایی و سایر مردم در سراسر جهان به دست آورده‌اند.

این افشاگری‌های به بروز خشم و ناراحتی در میان کشورهای اروپایی و سایر کشورهای جهان منجر و موجب شد کمیسیونر قضایی اتحادیه اروپا درباره احتمال به مخاطره افتادن پیمان تجاری آمریکا و این اتحادیه هشدار دهد.

۱۳۹۲/۶/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...