نسخه چاپی

لس آنجلس تايمز:

اوباما با روی باز از رئیس جمهور ایران استقبال كند

عکس خبري -اوباما با روي باز از رئيس جمهور ايران استقبال کند

روزنامه لس آنجلس تایمز امروز در مقاله ای به قلم "كارول ویلیامز" نوشت: پس از 34 سال خصومت میان تهران و واشنگتن، باراك اوباما، رئیس جمهور آمریكا و حسن روحانی همتای ایرانی وی احتمالا این هفته با یكدیگر رودررو خواهند شد و احتمالا علامتی دال بر تمایل دو جانبه برای آب شدن یخ روابط دو كشور نشان خواهند داد.

به گزارش نما به نقل از روزنامه لس آنجلس تايمز، ايراني ها و آمريکايي ها روز سه شنبه نشست مجمع عمومي سازمان ملل در نيويورک را که قرار است روحاني و اوباما در آن روز براي سران جهان سخنراني کنند پيگيري خواهند کرد.

اين روزنامه نوشت: روحاني کمي پس از آن که رسما بر مسند رياست جمهوري ايران نشست با اشاره به مذاکرات متوقف شده براي دسترسي بازرسان سازمان ملل به تاسيسات هسته اي ايران اعلام کرد ايران به شفاف سازي متعهد است.

روحاني در مصاحبه اي با شبکه تلويزيوني ان بي سي گفته است ايران هرگز به دنبال ساخت بمب هسته اي نبوده و نخواهد بود.

اظهارات روحاني موجب شده است که برخي از تحليلگران به بررسي واکنش کاخ سفيد بپردازند. سوزان ديماگيو، معاون رئيس موسسه برنامه هاي سياست جهاني در انجمن آسيايي گفت: روحاني با اختياراتي براي گفتگو با آمريکا در مورد مسئله هسته اي و حتي شايد سوريه به آمريکا مي رود.

اين روزنامه مي افزايد: انتصاب محمد جواد ظريف به عنوان وزير امور خارجه ايران که فردي ميانه رو است و زماني سفير ايران در سازمان ملل بوده است انتظارات را از آمادگي تازه براي برقراري روابط ميان دو کشور بيشتر کرده است.

ظريف براي آماده کردن مقدمات سفر روحاني و هئيت همراه وي به آمريکا روز جمعه با بان کي مون، دبيرکل سازمان ملل ديدار کرد. در اين ديدار هر دو نفر اعلام کردند که مذاکراتشان آغاز دلگرم کننده اي براي ديپلماسي در سطح بالا در اين سفر خواهد بود.

ظريف روز چهارشنبه ميزبان سفراي چندين کشور بود.

اين روزنامه مدعي است: اگر اوباما زماني که با روحاني در مجمع عمومي يا سالن هاي سازمان ملل روبرو شود با او دست بدهد، اين مسئله مي تواند تغيير کند.
نجم الدين مشکاتي، مشار سابق وزارت امور خارجه آمريکا گفت: اوباما ميزبان است و نشست مجمع عمومي در کشور وي برگزار مي شود بنابراين منطقي خواهد بود که وي از رئيس جمهور ايران استقبال کند.

وي افزود: به محض اين که يخ 30 ساله روابط ميان دو کشور با رفتار صميمانه اوباما و روحاني آب شود، اين دو مي توانند پيگيري مسئله بهبود روابط را به وزراي امور خارجه خود يعني ظريف و جان کري بسپارند.

۱۳۹۲/۶/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...